جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ساعت ۲۳:۵۷
در گفت و گو با عصر اترک اعلام شد:

راه اندازی ۴ ایستگاه لرزه نگاری در خراسان شمالی/ورود پژوهشگران زلزله شناسی به خراسان شمالی، در آینده نزدیک

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از عقد قراردادی دو جانبه بین استانداری خراسان شمالی با موسسه ژئو فیزیک کشور برای راه اندازی یک مرکز لرزه نگاری در مرکز استان و چهار ایستگاه لرزه نگاری در خراسان شمالی خبر داد.
راه اندازی 4 ایستگاه لرزه نگاری در خراسان شمالی/ورود پژوهشگران زلزله شناسی به خراسان شمالی، در آینده نزدیک,

حسین عظیمی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: هفته قبل یک قراردادی دو جانبه مابین استانداری خراسان شمالی با موسسه ژئو فیزیک کشور منعقد شد.

عظیمی گفت: این قرارداد در زمینه ایجاد و تجهیز یک مرکز لرزه نگاری در بجنورد همچنین چهار ایستگاه لرزه نگاری در بجنورد، شیروان، اسفراین و راز و جرگلان منعقد شد تا ثبت رخدادهای زلزله در استان با دقت بالاتری انجام شوند.

وی اعلام کرد: این قرارداد در سال جاری عملیاتی خواهد شد که استانداری خراسان شمالی برای ایجاد این ایستگاه ها 400 میلیون تومان و موسسه ژئو فیزیک کشور نیز 240 میلیون تومان برای تجهیز این ایستگاه ها هزینه خواهند کرد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود با یادآوری واقعه زلزله 5.7 ریشتری اردیبهشت ماه امسال در دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان، عنوان کرد: پس از این واقعه تیمی از پژوهشکده زلزله شناسی کشور برای بررسی میدانی وضعیت گسل های خراسان شمالی به استان سفر کردند که آنان در پایان مطالعات خود توصیه کردند تا تیمی پژوهشی در استان مستقر شوند که طی مدت سه سال در زمینه بررسی وضعیت گسل های این استان مطالعات میدانی انجام دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در همین راستا، استانداری خراسان شمالی با پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله کشور قراردادی را منعقد کرد تا پژوهشگران این پژوهشگاه در استان مستقر شوند.

وی افزود: این تیم باید در آینده نزدیک در استان مستقر شوند.

وی خاطر نشان کرد: این قرارداد در زمینه همکاری و مشارکت در زمینه طرح های پژوهشی و کاربردی در حوزه مطالعات زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گستره خراسان شمالی، مطالعه لرزه خیزی و لرزه زمین ساخت با کمک نصب دستگاه های شبکه لرزه نگاری همچنین مطالعات پهنه بندی و تهدید خطر زمین لرزه و آسیب های شهری بزرگ استان است که استانداری خراسان شمالی امکاناتی را در اختیار پژوهشگران این پژوهشگاه بین المللی قرار خواهد داد.

افزون بر این، عظیمی به واقعه اسفناک زلزله شب گذشته غرب کشور نیز اشاره کرد و گفت: استانداری خراسان شمالی طی مکاتباتی با استانداری کرمانشاه و سازمان مدیریت بحران کشور برای امدادرسانی به حادثه دیدگان این واقعه اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک