جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۷۹۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۹ - ساعت ۶:۱۵
امام جمعه بجنورد:

 مسئولان ساده زیستی را سرلوحه کار خویش قرار دهند/ وقف ها بر اساس نیاز روز جامعه باشد

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه باید همه مسئولان و مدیران با الگو برداری از بزرگان و ائمه اطهار زهد پیشه کنند، گفت: مسئولان ساده زیستی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
 مسئولان ساده زیستی را سرلوحه کار خویش قرار دهند/ وقف ها بر اساس نیاز روز جامعه باشد,

به گزارش عصر اترک، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه عیبی بزرگی بنام اسراف گرایی داریم بنابراین در مصرف نیز باید ساده زیستی و درست مصرف کردن را الگو قرار دهیم، زیرا تجمل گرایی سبب از هم پاشیدگی زندگی خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، قرآن  و سیره پیامبر(ص) را بهترین الگو و سرمشق برای زندگی انسان معرفی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی در جلسات مدیران اسراف دیده می‌شود، اظهار کرد: زهد در مصرف و تلاش در تولید باید از سوی هر فرد جامعه دنبال شود و عالمان، مدیران و مسئولان با رعایت این مسئله می‌توانند در آرامش مردم و جامعه اثرگذار باشند.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وقف گفت: وقف تنها برای اطعام و غذای جسم نیست وخیران وقف ها را به رفع نیازهای روز جامعه سوق دهند.

 

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: ساخت خوابگاه برای دانشجویان بویژه دانشجویان دختر یکی از نیازهای روز جامعه ما است و اکنون دختران دانشجویان که خوابگاه ندارند به ناچار در محل استیجاری مستقر می شوند و در صورتی که وقف ها و کمک خیران به ساخت خوابگاه ها اختصاص یابد، دغدغه این قشر نیز کمتر می شود.

 

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: توسعه فعالیت های حوزه علمیه نیز نیاز به کمک خیران دارد و وقف ها می تواند به این سمت سوق داده شود.

 

وی گفت: حوزه علمیه وابسته به دولت نیست البته، دولت کمک هایی در این زمینه داشته است اما حوزه علمیه با کمک مردم تاسیس شده و فعالیت کرده است.

 

حجت الاسلام یعقوبی، ساخت کتابخانه را از دیگر نیازهای جامعه عنوان کرد و گفت: خیران می توانند با ساخت کتابخانه، به افزایش سطح دسترسی مردم به این مکان های فرهنگی کمک کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به شهادت پیامبراکرم(ص) وامام حسن مجتبی، یادآورشد: امام حسن مجتبی در طول عمر خود بسیار مظلوم بودند، این امام همام در زندگی شخصی به لحاظ وجود همسری به عنوان دشمن، یاران و اصحاب خود، حکومت  زمان خویش و درهنگام شهادت نیز به دلیل تحمل مرارت های فراوان مظلوم بودند.

 

وی با بیان اینکه این امام همام بارگاهی نداشته و مظلومانه به شهادت رسیده است، گفت: امیدواریم خداوند مکه و مدینه را از شر وهابیون نجات داده و آنان را ریشه کن کند.

 

وی خاطرنشان کرد: نخستین فردی که در اسلام وقف کرد، پیامبر(ص) بود و پس از ایشان اول فردی که متولی وقف شد امام حسن مجتبی(ع) بود.

 

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک