شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۸ - ساعت ۷:۳۴

مراسم روزاربعین حسینی در میان حزن و اندوه سوگواران در شیروان

همزمان با سراسر کشور دوستداران حسینی درشهرستان شیروان نیز با حضور در مراسم اربعین حسینی در غم شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش به سوگ نشستند.
مراسم روزاربعین حسینی در میان حزن و اندوه سوگواران در شیروان

به گزارش  پایگاه خبری شیروان ، واقعه کربلا، اگر در تاریخ بشر رخدادی بی نظیر نباشد، از جمله وقایع بسیار کم نظیر است،چنانکه روایاتی از ائمه اطهار(علیهم السلام )مبنی بربی نظیر بودن این حادثه در گذشته و آینده وارد شده است.

صرف نظر از دیدگاه شیعه، همه مورخان و آشنایان به تاریخ نیزاتفاق نظر دارند که واقعه عاشورا از جمله کم نظیرترین رویدادهای عالم است؛ واقعه ای که هم از نظر کیفیت وقوع، هم از نظر عظمت مصیبت و هم از نظر جاودانگی آن در یادها و آثار اجتماعی ای که در پی داشت با هیچ ماجرای دیگری قابل مقایسه نیست.

از اولین ساعات روزاربعین حسینی  مردم شیروان در دسته های عزاداری با به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در حالی که بیرق های سیاه در عزای سالار شهیدان در دست داشتند در خیابانها به راه افتادند و با نوحه خوانی و بر سر و سینه زنان در اربعین حسینی به سوگ نشستند،دسته های عزاداری با حرکت از تکایا و مساجد مناطق مختلف شهر پس از عبور از خیابانهای شهر در مصلی نماز جمعه تجمع کرده و در عزداری یکپارچه در غم شهادت مولای خود در حال سوگواری هستند.بی گمان نهضت عاشورا تاثیر بی پایانی بر جانهای مؤمنان دارد؛ چنان که هیچ گاه این تاثیر کهنه و این حرارت سرد نمی شود، و همواره عشق آن حضرت در دلهای مؤمنان زنده و پاینده است.

در پایان این مراسم  اقامه نماز ظهرو عصردر مصلی شیروان  نیز برپا شد.

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک