شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ساعت ۱۰:۰

۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال؛ بودجه پیش‌بینی‌شده برای کتابخانه‌های فاروج

فاروج من-فرماندار شهرستان فاروج در نشست انجمن کتابخانه شهرستان با اشاره به پیش‌بینی بودجه 3 میلیارد و 900 میلیون ریالی برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج گفت: با این بودجه کار تکمیل کتابخانه خرق و ساخت کتابخانه تیتکانلو انجام خواهد شد.

به گزارش فاروج من؛ فرماندار شهرستان فاروج در نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان فاروج گفت: برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان بودجه سه میلیارد و 900 میلیون تومانی در نظر گرفته‌شده است که با بخشی از آن ساخت کتابخانه تیتکانلو آغاز می‌شود و ایرادات عمرانی کتابخانه خرق هم تا هفته کتاب باید برطرف شده و همزمان با این هفته آغاز به کار کند.

هادی رجایی نیا با اشاره به طرح پیشنهادی استاندار برای داشتن یک کتابخانه در هر روستا گفت: بخشداران شهرستان با بررسی شرایط روستاها این طرح را پیگیری کنند و حداقل یک روستا برای پیش‌بینی اعتبار ساخت کتابخانه در سال آینده معرفی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی گفت: شهرستان فاروج در شاخص‌های کتابخانه‌ای از شهرستان‌های موفق استان است و در جشنواره رضوی هم در تعداد شرکت‌کننده نسبت به پارسال، 45 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به کم شدن گفت‌وگو در جامعه اظهار داشت: پایین آمدن آستانه تحمل مردم بی‌ربط به سطح مطالعه نیست که اگر دایره لغات مردم گسترده شود در انتقال نظراتشان بدون ایجاد سو تفاهم موفق‌تر خواهند بود. مدرک دار زیاد داریم اما کتاب‌خوان کم و هرچه در حوزه کتاب‌خوانی سرمایه‌گذاری کنیم حوزه فرهنگ رشد و توسعه بیشتری می‌یابد

امام‌جمعه فاروج بابیان اینکه رویکرد کتاب‌خوانی مردم ضعیف است و به داده‌های ساندویچی بسنده می‌کنند گفت: نمایشگاه‌های کتاب را به شهرستان‌ها هم باید بیاوریم و محدود به مرکز استان که دسترسی بعضی از هم استانی‌ها به آن کم است نکنیم. کتابخانه بسازیم که کتاب‌خوان نداشته باشد ثمری ندارد و باید کتاب‌خوان تربیت کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلی زاده در ادامه اظهار داشت: از جایگاه نماز جمعه در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی غفلت شده و یکی از عرصه‌هایی که می‌توان مردم را به امر کتاب‌خوانی با برگزاری نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی توجه داد این تریبون است.

در پایان مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی، یک هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های آموزش‌وپرورش به انتخاب کارشناسان معرفی‌شده از سوی شهرستان اهدا کرد.

همچنین مقرر شد ایرادات اعلام‌شده از سوی کارشناس عمرانی نهاد کتابخانه‌های کشور در خصوص کتابخانه خرق، به همت دستگاه‌های متولی برطرف شود تا این کتابخانه در هفته کتاب آغاز به کار کند.
لازم به ذکر است که پروژه کتابخانه عمومی روستای خرق در سال 88 همراه با کتابخانه روستاهای مایوان و چری آغاز شد.

 

پایان خبر./77

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک