شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ساعت ۸:۹

بعد ایمانی و تقوایی و نگرش‌های ارزشی در هنر باید مدنظر قرار گیرد

فاروج من- امام‌جمعه شهرستان فاروج در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر با اشاره به شیوایی هنر گفت: توجه به بعد ایمانی و تقوایی کار و نگرش‌های ارزشی و انقلابی در همه رشته‌های هنری باید دیده شود

به گزارش فاروج من؛ امام‌جمعه شهرستان فاروج طی دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان فاروج گفت: پیاده‌روی اربعین عرصه بسیار خوبی برای هنرمندان است و پیشنهاد می‌کنم حتماً این سفر را یک‌بار رفته و از آن الگو گیری کنند. چیزی که امروز تلویزیون نشان می‌دهد شاید یک‌هزارم آن چیزی است که در این راهپیمایی‌ به عرصه ظهور گذاشته‌شده است.

وی با اشاره نقش پررنگ هنرمندان در فرهنگ عمومی عنوان کرد: هنرمند می‌تواند به بهترین شکل و زیباترین غالب جلوه‌های اسلامی و دینی را به مردم معرفی نمایند و علاقه‌مند به آموزش آن و جذب دیگران باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قلی زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص شیوایی هنر گفت: توجه به بعد ایمانی و تقوایی کار و نگرش‌های ارزشی و انقلابی در همه رشته‌های هنری باید دیده شود، وقتی یک نفر عکس، فیلم و یا هر هنر دیگری را می‌بیند، باید تقوا، ایمان، پاکی، صداقت، وطن‌پرستی، آرمان‌گرایی و توجه به ارزش‌های والای انسانی، دینی، مذهبی به آن القا شود

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخل شهرستان اظهار داشت: در داخل شهرستان هنرمندان توانمندی هستند که باید در تمامی مراسمات و مجالس شهرستان استفاده شوند. هنرهای شما در فاروج نمود خودش را ندارد و دیده نمی‌شود، وقتی هنر دیده شد علاقه‌مندان نیز میل پیدا می‌کنند.

قلی زاده نماز جمعه را یک ظرفیت مناسب برای استفاده هنرمندان دانسته و افزود: نماز جمعه یکی از عرصه‌هایی است که هر رشته‌ای می‌تواند هنر خود را بروز بدهند و هم استفاده هنری کرده و هم‌کاره‌ای خود را ارائه دهند، ستاد نماز جمعه شهرستان نیز از این امر استقبال کرده و پیشنهاد می‌کنیم که هنرمندان در نماز جمعه حضور پررنگ داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی هنری شهرستان را در سال جاری بیان نمود و گفت: خوشبختانه فعالیت‌های فرهنگی هنری شهرستان همسو بافرهنگ عمومی است.

جواد نظری گفت: در تلاش هستیم تا با تقویت گروه‌های فرهنگی هنری، زمینه ارتقاء فرهنگ و هنر شهرستان را فراهم آوریم. در راستای حمایت از هنرمندان شهرستان، از آثاری که با مضامین فرهنگی و مذهبی تولید شود حمایت خواهد شد.

 شورای فرهنگ عمومی یکی از تدابیر نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که به ریاست ائمه جمعه و دبیری اداره فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود. هدف شورا این است که معضلات و نقاط قوت و ضعف فرهنگی شهرستان توسط اعضای شورا شناسایی‌شده و برای آن تصمیم‌گیری کنند که مصوبات شورای فرهنگ عمومی ازلحاظ قانونی برای همه لازم‌الاجرا است.

 

 

انتهای پیام./77

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک