شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ساعت ۷:۳۹
رئیس اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و پاکستان خواستار شد؛

احیای نظام بانکی و برقراری پرواز ایران – پاکستان

رئیس اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و پاکستان مهمترین خواسته کشور پاکستان از ایران را احیای نظام بانکی و برقراری پرواز بین ایران و پاکستان اعلام کرد.
احیای نظام بانکی و برقراری پرواز ایران – پاکستان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، والی محمد،رییس اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و پاکستان در نشست مشترک تجار و بازرگانان پاکستان و خراسان شمالی میزان صادرات و واردات  انجام شده بین دو کشور را 230 میلیون دلار اعلام کرد.

 

وی  سهم ایران از صادرات به پاکستان 184 و واردات انجام گرفته از پاکستان به ایران را 44 میلیون دلار ذکر کرد.

 

والی محمد ادامه داد: در این راستا این کشور در صدد است میزان صادرات و واردات را  در آینده به میزان 500 میلیون دلار افزایش دهد.

 

وی  بیشترین محصولات تجاری صادر شده به پاکستان را خشکبار، میوه ، انگور و ... عنوان کرد.

 

سرپرست هیات تجاری پاکستان از مهمترین خواسته های تجار پاکستان از جمهوری اسلامی ایران را احیای نظام بانکی برای امور تجاری و برقراری پروازهای هوایی برای رفت و آمد تجاری و زیارتی به ایران برشمرد.

 

والی محمد  با تاکید بر این که امور بازرگانی بین دو کشور  نسبت به گذشته قوی تر شود، افزود: باید امور تجاری را بیشتر نزدیک کرده تا کارها جلوتر بیفتد.

 

وی متذکر شد: پاکستان آماده هر نوع همکاری برای خدمت و راهنمایی به تجار ایران و خراسان شمالی در جهت تسهیل در امور تجاری بوده تا روابط گسترش یابد.

 

والی محمد با استقبال از انعقاد تفاهم نامه و قرارداد مشترک با اتاق بازرگانی خراسان شمالی و ایران گفت: با انعقاد این قرارداد از صلاحیت اتاق ها برای حل و فصل امور و سهولت در کارها بهره مند می شویم.

 

وی تشکیل کمیته های مشترک در ادامه انعقاد این تفاهم نامه همکاری را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و افزود: این کمیته متشکل از 3 عضو از اتاق جمهوری اسلامی و 3 عضو از اتاق بازرگانی پاکستان خواهد بود که وظیفه راهنمایی و خدمت و حل و فصل امور را برعهده خواهد داشت.

 

وی اظهارکرد: تلاش می کنیم تا توسط این کمیته ها نمایشگاه بزرگی در پاکستان دایر و تجار ایرانی از آن برای امور تجاری دو کشور بهره مند شوند.

 

وی  ایران و پاکستان  را دو کشوری دانست  که ازگذشته در امور تجاری با هم توافقات بسیار داشته و از لحاظ جغرافیایی و منطقه نیز نزدیکی بسیاری باهم دارند و می توانند از این نظر با هم بهترین مراودات  تجاری را داشته باشند.

 

والی محمد با ابراز امیدواری برای گسترش روابط تجاری افزود: با ایجاد یک مرکز مشترک در شهرهای مختلف دو کشور و راه اندازی اتاق مشترک می توان روابط تجاری و بین المللی را گسترش داد.

 

وی باتاکید بر لزوم برقراری روابط اقتصادی مشترک براساس اصول بین دوکشور، تصریح کرد: در دوران گذشته برخی کشورها و افراد تلاش کردند وحدت و دوستی بین دوکشور را برهم زنند که امروز این تلاش ها به نتیجه ای نرسیده و دو کشور در امور تجاری و روابط به هم نزدیک تر شدند.
 

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: استان خراسان شمالی هم اکنون به 24 کشور دنیا با وجود تحریم ها صادرات دارد که نسبت به سال گذشته صادرات 92%رشد صادرات داشته است.

 

محمد صمدی افزود: در خراسان شمالی حدود 450 واحد تولیدی بزرگ ، متوسط و کوچک فعالند و71 نوع کالا از  انواع و اقسام کالاهای صنعتی،ساختمان، غذایی تولید می کنند.

 

وی ادامه داد:  همچنین استان قطب کشاورزی محسوب می شود و کشاورزان و باغداران محصولات کشاورزی و ارگانیک از قبیل انگور زعفران سیب زمینی پیاز و میوه جات و خشکبار برای مصارف داخلی و صادراتی تولید می کنند.

 

صمدی میراث فرهنگی ، آثار تاریخی و گردشگری ، صنایع دستی، فرش دست باف، پشتی،  جاجیم ، گلیم، فرش دو رو ترکمنی ، پرورش اسب اصیل ترکمن را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک