شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ساعت ۱:۳۸
قوامی:

ادامه اعطای یارانه، نابودی منابع درآمدی کشور است/اعطای ۲۷۵ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم تا به کنون

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که قانون هدفمندسازی یارانه ها باید اصلاح شود، گفت: ادامه اعطای یارانه به مردم موجب نابودی منابع درآمدی کشور می شود.
ادامه اعطای یارانه، نابودی منابع درآمدی کشور است/اعطای 275 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم تا به کنون,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، هادی قوامی، نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: در قانون هدفمندسازی یارانه ها تعریف شده بود که 30 درصد از درآمد کشور صرف تولید شود، 20 درصد در اختیار دولت قرار گیرد و 50 درصد نیز در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به گروه ها خاص اعطا شود که متاسفانه این قانون تا به کنون صحیح اجرایی نشده است.

به گفته قوامی، تا پایان سال 95، 275 هزار میلیارد تومان از محل یارانه ها به مردم یارانه پرداخت شده که 190 هزار میلیارد تومان آن از محل اصلاح قیمت ها و 80 هزار میلیارد تومان دیگر آن نیز از محل بودجه عمومی کشور تامین و به مردم پرداخت شده بود.

وی همچنین افزود: مصوب شده بود که در طول 12 ماه امسال نیز 11 هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به مردم یارانه پرداخت شود این در حالی است که این مبلغ مصوب، تنها در چهار ماه نخست سال جاری به مردم اعطا شد.

وی با تاکید بر این نکته که این قانون و این مسیر باید اصلاح شود، عنوان کرد: تبدیل یارانه به ثروت، موجب رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخن خود، به موضوع اختصاص اعتبارات سالانه استان ها نیز اشاره کرد و گفت: درصورتیکه این اعتبارات برای انجام پروژه های اثرگذار و ثروت ساز هزینه نشوند، هدر رفت منابع است و موجب افزایش تعداد نیازمندان می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک