شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ساعت ۵:۲۶
در گفت و گو با عصر اترک تشریح شد:

اجرای طرح نماد در ۱۲ مدرسه استان با هدف ارزیابی سلامت دانش آموزان

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح نماد در سطح 12 مدرسه شهرهای بجنورد و اسفراین خبر داد و گفت: این طرح از امسال به صورت پایلوت در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است تا سلامت روحی و روانی دانش آموزان بررسی و ارزیابی شود.
اجرای طرح نماد در 12 مدرسه استان با هدف ارزیابی سلامت دانش آموزان,

عباس سریدار، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک در این باره اظهار کرد: طرح نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) طرحی است که اجرای آن از امسال به صورت پایلوت با همکاری 11 اداره کل استان از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضاییه همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطح 12 مدرسه دخترانه و پسرانه واقع در محلات هسته مرکزی و حاشیه شهرهای بجنورد و اسفراین آغاز شده است.

 

سرایدار با بیان اینکه این طرح تا سال 1400 در سطح تمامی مدارس استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح، سلامت روحی و روانی دانش آموزان بررسی و ارزیابی می شود.

 

وی درباره نحوه این ارزیابی عنوان کرد: برای اجرای این طرح سامانه ای تعریف شده است که هر مدرسه به عنوان یک پایگاه محسوب و هنگامیکه دانش آموزان در مدارس ثبت نام می کنند، نام دانش آموزان در این سامانه ثبت و سوالاتی که درباره وضعیت روحی و روانی دانش آموزان آماده شده است از طریق این سامانه از دانش آموزان پرسیده می شود.

 

وی همچنین افزود: در این سامانه از والدین دانش آموزان و معلمان مدارس نیز سوالاتی با هدف ارزیابی وضعیت روحی و روانی دانش آموزان پرسیده می شود که آنان باید به این سوالات پاسخ دهند.

 

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد: با اطلاعات کسب شد، وضعیت سلامت روحی و روانی دانش آموزان مشخص می شود و پس از آن غربالگری انجام خواهد شد و دانش آموزانی که نیاز به مشاوره دارند به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.

 

وی افزود: حتی در صورت نیاز اقدامات مداخله ای برای کاهش عوامل مخاطره آمیز نسبت به دانش آموز نیز اجرایی خواهد شد.

 

سرایدار خاطر نشان کرد: پس از اینکه وضعیت روحی و روانی دانش آموزان مشخص شد اطلاعات کسب شده درباره این دانش آموزان به صورت محرمانه محفوظ خواهد ماند.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک