شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ساعت ۲:۱
در سی و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی عنوان شد؛

قربانی: از ربیعی دل پری داریم/صالحی: حضور ربیعی در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی استان کمرنگ بوده است

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان شمالی از حضور کمرنگ و عدم عمل به تعهد علی ربیعی، جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی در زمینه اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در استان همچنین ترزیق اعتبارات برای اجرای این برنامه گلایه کردند.
قربانی: از ربیعی دل پری داریم/صالحی: حضور ربیعی در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی استان کمرنگ بوده است,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، در سی و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: طی چهار سال گذشته مقام معظم رهبری به طور پی در پی بر موضوع اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند و این در حالی است که به عقیده بنده بسیاری از مسئولان اهمیت این برنامه را نفهمیده اند و بسیاری از آنان تلاش می کنند تا هر پروژه ای را در فهرست این برنامه جای دهند.

قربانی با بیان اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی، پروژه محور شده و از اهداف اولیه اش فاصله گرفته است، گفت: مثال این گفته این است که مثلا پروژه پسن دره را اقتصاد مقاومتی معرفی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در استان است، عنوان کرد: او در اجرای این برنامه در استان به تعهد خود عمل نکرده و این در حالی است که ما انتظار داریم آمریکا به تعهد خود در برجام عمل کند.

وی گفت: از آقای ربیعی سوال شود که او در زمینه اجرای این برنامه در استان چه کرده؟ چقدر اعتبار برای اجرای این برنامه برای این  استان آورده و عملکرد او چقدر خروجی داشته است؟

قربانی با بیان اینکه هر وزیری که در راستای منافع کشور حرکت کند، نمایندگان مجلس از او حمایت خواهند کرد، در غیر این صورت حمایت خود را از او برخواهیم داشت و نمایندگان مجلس تعهد نکرده اند که وزرا تا مدت چهار سال در مسئولیت های خود بمانند، هشدار داد: آقای ربیعی تاکنون دو کارت زرد از مجلس گرفته ای، حواست باشد در لبه پرتگاه هستی که سومین کارت زرد را بگیری و استیضاح شوی.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت محمود احمدی نژاد، عنوان کرد: سوال من این است که چرا باید حتما در این کشور دولت ها چهار سال مدیریت خود را به طور کامل طی کنند؟ اگر محود احمدی نژاد از نیمه را استیضاح می شد، حساب کار در دست دولت های آینده دیگر می آمد!

وی افزود: چه اشکالی دارد دولت ها سقوط کنند و انتخابات زود هنگام برگزار شود تا یک دولت دیگر روی کار آید.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخن خود به پروژه نیمه کاره رفاهی و اقامتی هماگ در شهر بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار این پروژه به بنده گلایه کرده که از خراسان شمالی هیچ مسئولی از استانداری برای حل مشکلات بوجود آمده برای این پروژه ورود نکرده است تا مشکل حل شود.

قربانی تصریح کرد: درحالی این سرمایه گذار داخلی که بدون اخذ تسهیلات دولتی، برای سرمایه گذاری در استان اقدام کرده است که مسئولان استانی برای جذب سرمایه گذار به آلمان و فرانسه می روند.

در ادامه، محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، با اشاره به سخنرانی اخیر ترامپ علیه ایران اظهار کرد: سخنان رئیس جمهور آمریکا نشان داد ریل گذاری برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور ایران درست انجام شده است.

در عین حال، صالحی از حضور کمرنگ علی ربیعی، جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی در پیش برد اجرای این برنامه در استان گلایه کرد و گفت: او باید حضور بیشتری در خراسان شمالی داشته باشد تا برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان به پیش برود.

وی همچنین به بحران آب نیز اشاره کرد و گفت: احیای قنات ها و مطالعه طرح تعادل بخشی آب جزو برنامه های سال جاری استان است.

وی درباره فرودگاه بجنورد نیز اعلام کرد: هر چند با احداث فرودگاه دوم در استان هیچ مخالفتی ندارم اما تصور نمی شود که به این زودی بتوان اعتباری را تامین کرد تا فرودگاه دومی برای حل مشکلات پروازی این استان احداث شود، مگر اینکه بخش خصوصی سرمایه گذاری کند.

استاندار خراسان شمالی درباره پروژه هماگ نیز عنوان کرد: وجود برخی از قوانین، دست و پای مسئولان را می بندد اما باید رفع مشکل شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک