شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ساعت ۱۲:۱۶

نمایش گوشه‌ای خاطرات جنگ در نمایشگاه سنگر سازان بی‌ادعا

راه فاروج- به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس نمایشگاه سنگر سازان بی‌ادعا افتتاح شد.

به گزارش راه فاروج؛ نمایشگاه عکس سنگر سازان بی‌ادعا به همت دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آدرس خیابان شهید حاجی پور روبروی اداره صنعت و معدن افتتاح شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فاروج در حاشیه افتتاح این مراسم گفت: این نمایشگاه به همت پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان برگزارشده و به مدت یک ماه پابرجا خواهد بود.

سرهنگ دوم پاسدار حسین حقانی دشتی در ادامه اظهار داشت: در این نمایشگاه 2500 عکس به نمایش درآورده است که 70 درصد صاحبان این عکس‌ها خود روایتگر خاطرات جبهه‌های دفاع مقدس هستند.

محمد عطاران با اشاره به اینکه امروز بین نسل جدید و بچه‌های ایثارگر اختلاف افتاده است، اظهار داشت: این نمایشگاه برگزار شد که بچه‌های ما بدانند که بزرگ‌ترهایشان و نسل ایثار، آن‌هایی که رفتند و از خودشان غیر از شجاعت و رشادت چیزی باقی نگذاشتند چه کسانی هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: ماکتی از منطقه شرحانی، کانال کمیل، منطقه فکه، تنگه چذابه و جزیره مجنون ساخته‌ایم، یکی از افتخارات دیگر ما این است که آمده‌ایم و تمام شهدای فاروج که در این مناطق شهید شده‌اند را شناسایی کرده‌ایم و یک گل لاله‌ای به نماد آن‌ها در منطقه‌ای که شهید شده‌اند به‌صورت یادمان قرار داده‌ایم

عطاران بابیان اینکه مردم و کسانی که از این نمایشگاه دیدن می‌کنند گذرا نیست، ادامه داد: بازدیدکنندگان ناخودآگاه چشمشان به شهید محله‌شان می‌افتد و راوی توضیح می‌دهد که این شهیدی که در این منطقه عکسش خورده است به چه نحوی شهید شده است و چطور شهید شده است. سعی کرده‌ایم یک شناخت کامل و واقعی از بچه‌های شهدا و جانبازان و آزادگانمان به نسل امروز برسانیم و که یک دینی ادا کرده باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کسانی در جبهه بودند که غیر از خودشان و خدای خود برای هیچ‌کس دیگری جبهه نرفتند. تمام تلاش ما این است که همه مسئولین و مردم ببینند و بدانند این امنیت، آرامش و میزهایی که داریم امانتی است از دست شهدا که به ما رسیده است، طوری عمل کنیم که فردا شرمنده خون این شهیدان، بچه‌های رزمنده و خیلی از کارها و ایثارگری‌هایی که انجام شد نباشیم.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه به مدت یک ماه دایر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در صبح و عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

پایان خبر./77

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک