جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۷۹۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ساعت ۷:۳
بمناسبت اول مهر ، روز بازگشایی مدارس

جای خالی آموزش های شهروندی در مدارس

رشد و توسعه شهرها و افزایش آمار شهرنشینان سبب شده است تا مناسبات اجتماعی در شهرها  متفاوت از پیش و پیچیده تر از گذشته شود  به واقع شهرهای امروزی بیش از شهر نشین به شهروند نیاز دارد.
جای خالی آموزش های شهروندی در مدارس,

به گزارش عصر اترک، به باور صاحبنظران شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام گذارده و به مسئولیت‌های خویش در قبال شهر و اجتماع عمل نمایند به «شهروند» ارتقاء می یابند. برای این ارتقا نیاز است تا شهرنشینان آموزش هایی را کسب نمایند تا  به یک شهروند آگاه ، فعال و مسولیت پذیر و مشارکت جو تبدیل شوند در این فرایند یادگیری ایشان می آموزند چگونه تصمیمات خود را با توجه به مسولیت هایشان در قبال اجتماع و زندگی فردی خود اتخاذ نمایند.

 

همه ما محصل بودیم ولی هیچ کدام از دورس‌ نظری به ما یاد نداد که درست زیستن چگونه است  بنابراین باید مهارت‌های زندگی را آموزش داد و بهترین سنین یادگیری دوران کودکی و نوجوانی است و بهترین مکان یاد گیری مدرسه است .

 

نهاد آموزشی ما اصطلاحا نظام آموزش و پرورش است و در کنار تعلیم ، وظیفه تربیت هم بر عهده این نظام است از این رو تربیت محصلین به گونه ای که ایشان در ارتباط با خود ، جامعه و محیط زیست مسولیت پذیر بوده و برای حل مشکلات آماده مشارکت باشند هم از جمله وظایف این نهاد است.

 

در چنین نظامی دانش آموزان باید در ارتباط با خود بیاموزند که چگونه از سلامت روانی و جسمی خود مراقبت نمایند ، در ارتباط با جامعه بیاموزند که موفقیت و پیشرفت ایشان در گرو پیشرفت جامعه است و در ارتباط با محیط زیست بیاموزند که ما تنها یک زمین داریم و استفاده صحیح از منابع آن و آلوده نکردن آن به نفع و صلاح همه ما و نیاز فرزندان ما است و در یک کلام به خود ، جامعه و محیط زیست مهر بورزند.

 

امید انکه بازگشایی مدارس در مهر ماه  تمثیلی از این مهربانی و بخشندگی باشد

 

محمد رضا وحدت

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک