شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۷۹۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ساعت ۵:۲۴

نامه ای به استاندار خراسان شمالی در سالروز تاسیس استان

استان خراسان شمالی، با پشت سر گذاردن عمری 12ساله، هم چنان در موارد بسیاری از شاخص های توسعه انتهای جدول است و شاید نوپا و محروم بودن، به دلیل نداشتن دانش مدیریتی برخی از افرادی است که طی این سال ها، تنها برای کسب تجربه و گذران سال های خدمتی و تهیه ی رزومه به این استان آمده اند.
نامه ای به استاندار خراسان شمالی در سالروز تاسیس استان,

استاندار محترم،جناب آقای صالحی باسلام و احترام؛

 

چهارمین یادداشت را در حالی خطاب به جنابعالی می نویسم که بیش از یکسال است سکان مدیریتی خراسان شمالی را عهده دار شده اید و آغاز دومین سال که تقریباً با سالگرد تاسیس استان همراه است.

به همین سبب لازم شد تا نکاتی از مصائب و مشکلات مرکز استان را به استحضار برسانم.

 

1/معضلات پیش آمده پس از وقوع زمین لرزه در شب 23 اردیبهشت 96، با قطع برق بخش عمده ای از شهر بجنورد و عدم حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در سطح شهر آغاز شد که ادامه ی آن، راهبندان های طولانی تا ساعت های پایانی شب بود و مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرد.

 

 همه ی این علائم، نشان از این داشت که برخی از مدیران، هیچ برنامه ی قابل دفاعی برای لحظات ایجاد شده ی بحرانی در سطح شهر ندارند.

 

2/ لغو فعالیت پیمانکاران "پالایشگاه  کالیمانی" آسیب و ضربه ای بر باور عمومی مردم استان و روستاهای اطراف این مجتمع صنعتی بود.

هر چند تا این لحظه هیچ نوع عذرخواهی از سوی مدیران استانی برای این خطای مدیریتی انجام نگرفته است.

حتی اگر تمام مسئولیت این پروژه به عهده ی وزارت نفت بوده باشد که البته، به این رویه عادت کرده ایم.

 

برای مثال می توان از "تلف شدن بیش از 100 راس گونه ی ارزشمند حیوانی در پارک پردیسان باباامان" نام برد که بعد از وقوع این حادثه ی غمناک، هیچ اتفاقی در سطح مدیریتی سازمان مربوط نیفتاد.

اما امیدواریم داستان ساختگی برای سرمایه گذاری احداث هتل روستای گردشگری " اسفیدان" در اوایل دهه ی 70 و لغو مجوز پالایشگاه که باعث سلب اعتماد عمومی شده است، آخرین خطای مدیران مربوط باشد.

 

و مسئله ی مورد نظر در ارتباط با سرمایه گذاری خارجی در حالی اتفاق می افتد که افکار عمومی شهروندان به شدت آماده ی استقبال از این موضوع است.

 

 هم چنان که پروژه ی تولید انرژی پاک، به شدت مورد پذیرش افکار عمومی قرار گرفت و عموم شهروندان در انتظار ادامه ی سرمایه گذاری در بقیه ی امور استان هستند.

 

3/ معاونت عمرانی شهرداری بجنورد در تاریخ 95/10/26 طی مصاحبه ای با خبرگزاری ها اعلام کردند: "طی چند روز اخیر مطلع شدیم که اداره کل اوقاف بعد از مرمت بقعه امامزاده اسماعیل در پارک باباامان اقدام به اخذ سند40 هکتار از اراضی اطراف این بقعه کرده است".

هرچند مدیران اوقاف تملک 3 هکتار از آن را تایید کردند.

در حالی که مالک این پارک از چند دهه پیش، شهرداری بجنورد است و تا امروز، هیچ اظهار نظری در اینباره از سوی شهردار و یا ریاست شورای شهر دیده نشده است!

 

4/ جناب آقای صالحی؛

فرهنگ پدرخواندگی، هم چنان و با قدرت در همه ی عرصه های فرهنگی اجتماعی خراسان شمالی خودنمایی می کند که برخی در شبکه های اجتماعی، سعی داشته و دارند با دادن نشانی های اشتباه، انگشت اتهام را به سمت دیگران بگیرند و خود را مبری هر از نوع پیشنهاد و تصمیم نشان دهند!

 

در حالی که رابطه ی مرید و مرادی شان با بعضی از مدیران، برای بسیاری روشن بوده و رد پای آنان را در عموم عزل و نصب ها، از جمله برای مثال دانشگاه های استان می توان مشاهده کرد.

 

به همین سبب، لازم است برای دفاع از حقوق شهروندی ساکنین خراسان که تا امروز تنها در حد گفتگو و تعارف های معمول است، وارد شده و نسبت به استیفای حقوق شهروندی اقدام فرمایید.

 

5/انتظار عموم شهروندان در استان خراسان شمالی از عالی ترین مقامات استانی در افتتاح و یا آیین کلنگ زنی یک پروژه این است که تنها در اولین مراسم افتتاح آن شرکت کنند!

 

این که گوشه ی پارکی را با ایجاد تغییراتی، برای دو و یا سه بار با حضور مدیران ارشد استانی افتتاح کنند، نشان از نبود برنامه در سطح کلان استانی است.

 

6/جناب آقای صالحی؛

استان خراسان شمالی، با پشت سر گذاردن عمری 12ساله، هم چنان در موارد بسیاری از شاخص های توسعه انتهای جدول است و شاید نوپا و محروم بودن، به دلیل نداشتن دانش مدیریتی برخی از افرادی است که طی این سال ها، تنها برای کسب تجربه و گذران سال های خدمتی و تهیه ی رزومه به این استان آمده اند.

 

 7/جایگاه نقد و بررسی عملکرد مدیران و مسئولان استانی در حدی تنزل کرده است که کمتر مطبوعه و خبرگزاری و پایگاه خبری، متنی نقادانه را به چاپ رسانده و یا به اشتراک می گذارند!

 

و در مقابل، دوستانی در فضای مجازی حضور داشته و دارند که گویی، مخالفت با منتقدین و نقد عملکرد مدیران استانی، وظیفه ای است اجتماعی که از سوی پدرخوانده ها بر دوش آن ها گذاشته شده است!

 و دفاع از اصلاح طلبی و اعتدال، روشی ست برای مخالفت با منتقدین مدیرانی که تا امروز، تقریباً کارنامه ی قابل دفاعی از خود به جا نگذاشته اند!

 

8/امید آن داریم مدیران محترم ستاد مردمی توسعه، با فرا رسیدن سالگرد تقسیم استان، گزارشی از عملکرد خود و سیر تحولات استانی و پیشرفت را به افکار عمومی ارائه دهند.

ــــــــــــــــــــــــــــــ

احسان حصاری مقدم

    (19مرداد 96)

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک