شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ساعت ۲:۲۸
فرماندار جاجرم :

افت ۷،۵ متری آب های زیرزمینی در شهرستان جاجرم

دکتر محبی در جلسه کمیته حفاظت از منابع آب از افت ۷،۵ متری آب های زیرزمینی در شهرستان جاجرم خبر داد.
افت ۷،۵ متری آب های زیرزمینی در شهرستان جاجرم,

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری جاجرم، دکتر محبی فرماندار جاجرم در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با اشاره به افت 7،5 متری آب های زیرزمینی در شهرستان جاجرم خواستار همکاری متقابل مردم و مسئولین در رفع بحران آب و حفاظت از منابع آب های زیر زمینی شد.


 وی با بیان این مطلب که شهرستان جاجرم در دشت های ممنوعه و بحرانی واقع شده است افزود : در حال حاضر ۷.۵متر افت آب زیرزمینی در شهرستان داریم که ادامه این روند به عنوان یک فاجعه محسوب می شود  بنابراین نیازمند همکاری متقابل مردم و مسئولین در این حوزه هستیم  زیرا مسئولین به تنهایی نمیتوانند این بحران ها را حل کنند.


 فرماندار جاجرم  تصریح کرد :موضوع آب به یک جنگ و تنش تبدیل شده است و در آینده نیز بدتر خواهد شد لذا باید افکار نو و طرح های نو در این زمینه پیشنهاد شود و مصوبات جلسات استمرار داشته باشد  و باید به دنبال راه کاری برای حل بحران آب باشیم .


 وی در ادامه خاطر نشان کرد :بیشترین چالش در حوزه آب کشاورزی است و مسائلی همچون کم سوادی کشاورزان و استفاده از روش های سنتی در این امر نقش بسزایی دارد بنابراین باید شهرستان به سمت گیاهان کم آب طلب سوق پیدا کند و چاه های غیر مجاز متوقف شوند. باید نظارت و پیگیری ها جدی تر شود و میزان تولید با میزان آب برابری کند و چاه های غیر مجاز شناسایی شود.
 

پایان خبر

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک