جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ساعت ۴:۵۹

آغاز احداث کمپ گردشگری در بلقیس

نوروز امسال 22 هزار نفر میهمان شهر تاریخی بلقیس شدند که به عنوان دومین میراث خشتی گلی ایران بعد از ارگ بم مورد توجه است.
آغاز احداث کمپ گردشگری در بلقیس,
به گزارش عصر اترک به نقل از  سپهرآیین، عملیات اجرایی احداث کمپ گردشگری با هدف ارتقای زیرساخت های گردشگری در دومین بنای خشتی گلی ایران پس از ارگ بم آغاز شد.
مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس و سکونت گاه های کهن منطقه با اشاره به اینکه
ارتقای زیرساخت های گردشگری بلقیس با تدوین طرح جامع ساماندهی برای این میراث خشتی و گلی مورد توجه است، به خبرنگار ما گفت: با اختصاص اعتبار 3 میلیارد ریالی برای احداث کمپ گردشگری، شهر تاریخی بلقیس برای اجرای این زیرساخت گردشگری انتخاب شد و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
«علیرضا نجفی» با اشاره به اینکه فرآیند تدبیر عرصه برای اجرای کمپ گردشگری در نزدیکی شهر تاریخی بلقیس هم پایان یافته است، افزود: بدون شک اعتلای زیرساخت های گردشگری می تواند مایه افزایش ضریب ماندگاری مسافر در اسفراین و توسعه و تقویت اقتصاد منطقه ای شود.
وی با تاکید بر اینکه شهر بلقیس یکی از بزرگترین بناهای خشتی و گلی ایران است که در ۳ کیلومتری جنوب غرب شهر کنونی اسفراین قرار گرفته است که با شماره ثبت ۴۴۹۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، تاکید کرد: نوروز امسال 22 هزار نفر میهمان شهر تاریخی بلقیس شدند که به عنوان دومین میراث خشتی گلی ایران بعد از ارگ بم مورد توجه است.
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک