شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۵ - ساعت ۱۵:۴۸

'بار عام' تلاقی فرهنگ و مذهب در مالزی

کوالالامپور- ایرنا - مردم مالزی روزعید سعید فطر امسال را بر اساس تقویم این کشور همچون سال های گذشته در مراسمی با عنوان 'بار عام' (اوپن هاوس) مهمان پادشاه این کشور بودند.

            'بار عام' تلاقی فرهنگ و مذهب در مالزی,

به گزارش ایرنا، غذا و برگزاری مراسم و جشن های مختلف مذهبی، فرهنگی و نژادی دو موضوعی است که در فرهنگ مالزی برجستگی خاصی دارندو این دو موضوع در 'بار عام' در عید فطر جمع می شود.
'بار عام' به عنوان بخشی از فرهنگ مالزی محدود به روز عید فطر نیست و در سایر مناسبت های دیگر از جمله سال نو میلادی، عید قربان و مراسم بودایی ها و هندی ها نیز وجود دارد، اگرچه به دلیل اهمیت رمضان در این کشور اسلامی 'بار عام' عید فطر حال و هوای خاص خود را دارد.
در این مراسم خانواده هایی که جشن روز عید فطر برگزار می کنند، درب خانه هایشان را به روی همه باز گذاشته تا میهمانان به خاطر استقبالی که از آنها شده برای میزبان دعای خیر و برکت کنند.
'هاری رایا' که به معنای روز جشن است و در روز نخست ماه شوال و همزمان با عید فطر برگزاری می شود در زبان مالایی به نام 'هاری رایا عید الفطری' و یا 'هاری رایا پوآسا' شناخته می شود.
هر چقدر میزبان از جایگاه والاتری برخوردار باشند، میهمانان بیشتری به 'بار عام' وی می روند و ضمن دریافت برخی هدایا از غذای تدارک دیده شده برای این روز بهره مند می شوند.
'بارم عام' یا 'اوپن هاوس' پادشاه مالزی از جمله اصلی ترین مراسمی است که هر ساله در عید فطر برگزار می شود و دهها هزاران نفر به دیدار پادشاه می روند.
اگرچه این روز به عنوان بخشی از فرهنگ مالایی محسوب می شود، و بسیاری از مسلمانان پس از اقامه نماز به سوی کاخ پادشاهی که از آن به عنوان 'ایستانا نگارا' یاد می شود، می روند، اما برای بسیاری از شهروندان سایر کشورها که در مالزی زندگی می کنند و یا به عنوان گردشگر به این کشور سفر کرده اند شرکت در این مراسم به عنوان جاذبه فرهنگی مهم است .
کاخ فعلی پادشاهی مالزی که در سال 2011 ساخت آن با هزینه ای بالغ به 812 میلیون رینگیت (بیش از 200 میلیون دلار) به اتمام رسیده در بخش شمال غربی شهر کوالالامپور واقع شده و 96 هکتار مساحت دارد.
این کاخ دارای 22 گنبد است که سه بخش اصلی شامل بخش رسمی، بخش سلطنتی و بخش اداری را در خوی جای داده است.
در مراسم بار عام پاشاده مالزی که از امروز ساعت 9 و 30 دقیقه به وقت محلی در کاخ پادشاهی برگزار شد، بیش از 25 هزار نفر حضور یافتند و ضمن استفاده از غذاهای تهیه شده، بسیاری از آنان نیز تا ساعت 14 با پادشاه دیدن کردند.
اگرچه در روزهای نخست ماه شوال مراسم 'بارعام' در گوشه و کنار مالزی و توسط افراد مختلف برگزار می شود، اما 'بار عام' نخست وزیر نیز در شهر ستادی 'پوترا جایا' و همچنین سایر شخصیت های مطرح مالزی بیش از دیگران مورد توجه عموم قرار می گیرد.
دیدار مستقیم مردم با مقامات عالی رتبه این کشور از جمله پادشاه و نخست وزیر از بخش هایی هستند که باعث حضور مردم در این مراسم می شوند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک