جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ساعت ۱:۱۲

اما و اگر تقلب و تخلف در انتخابات شورای شهر بجنورد

تعدادی از کاندیدهای انتخابات شورای شهر بجنورد به نسبت به روند اجرای انتخابات اعتراض کردند.
اما و اگر تقلب و تخلف در انتخابات شورای شهر بجنورد,

به گزارش عصر اترک به نقل از  بجنا؛ یک روز پس از اعلام لیست نهایی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد تعدادی از کاندیدای شهر بجنورد در فرمانداری حضور یافتند و اعتراض خود را نسبت به بررسی هیئت اجرایی به ثبت رساندند. معترضان طوماری 16 بندی را با امضای 36 نفر به امضا رسانده بودند که بیشتر بندهای آن به تأخیر در برگزاری انتخابات شورا به دلیل وارد نشدن کد یکی از کاندیداها اختصاص داشت.

اعظم السادات افشین فر یکی از کاندید های شورای شهر بجنورد که به نتیجه آرا معترض است در گفتگو با خبرنگار بجنا،گفت: اعتراض ما به نتیجه آرا دلایل مختلی دارد که هم خودمان تخلفاتی در شعب رای گیری دیدیم و هم مردم گزارش داده اند.

وی افزود: روز رای گیری آقای ابراهیمی مصاحبه می کند و می گوید کد یکی از کاندیدها ایراد دارد ولی نباید رای گیری از مردم متوقف شود ولی در شعب از مردم رای گیری نمی کردند که این تخلف است.

وی اظهار داشت: اگر سیستم های رای گیری مشکل داشت بایستی هیئت نظارت تصمیم می گرفتند و مردم دستی رای خود را به صندوق می انداختند.

افشین فر ادامه داد: در خیابان چمران آقای گریوانی که کدش در سیستم نبود بلندگو برمی دارد و می گوید کد من در سیستم وجود ندارد که این خودش یک نوع تبلیغ است .

وی با اعتراض نسبت به نحوه راگیری با دستگاه های رای گیری الکترونیک، گفت: با کارت های رای گیری الکترونیکی می توانستند چندین رای بار رای بدهند .

وی اظهار داشت: چطور می شود کسی که مردم به او نمی توانستند رای بدهند 20 هزار رای می آورد و از یک لیست همگی رای بالا می آوردند.

این کاندید دوره پنجم شورای شهر بجنورد تصریح کرد: کسانی بودند که می گفتند به سه شعبه مراجعه کردیم و گفتنه اند با کد ملی شما رای داده شده است در صورتی رای نداده بودند.

وی با بیان اینکه رای فروشی هم در شعب مشهود بود، ادامه داد: کسانی در شعب ها بودند که 10 هزار تومان می دادند و می گفتند به فلانی رای دهید.

وی گفت: مگر حضرت آقا نفرمودند صیانت از آرا حق الناس است پس چرا در انتخابات شورای شهر بجنورد رعایت نشد.

افشین فر در پایان گفت: چندی از کاندیدها به شدت به نتیجه آرا معترض هستیم و معتقیدم هم تخلف و هم تقلب در رای گیری شورای شهر بجنورد شده است.

 

حسین پیلتن رئیس فعلی شورای شهر بجنورد و کاندید پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: یکی از تخلفات آشکار این بود که آقای براتیان عضو هئیت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری بودند و بر اساس قانون حق ندارند از کسی حمایت کنند که متاسفانه این اتفاق رخ داد.

وی افزود: هئیت نظارت باید این موضوع را پیگیری می کرد چون یک تخلف آشکار بود.

وی اظهار داشت: کد رای گیری آقای گریوانی در سیستم نبود و آقای فرماندار انتخابات را تا ساعت 11 متوقف کردند که این هم یک نوع تخلف محسوب می شود.

پیلتن در ادامه بیان داشت: صندوق های رای گیری الکترونیکی ساعت 12 ظهر روز انتخابات ریست شدند و تمامی  اطلاعات آن با ریست کردن پاک می شود و این یعنی در حق کسانی که به آنها تا قبل از ساعت 12 ظهر رای داده شده بود ظلم شد و رای های آنها از سیستم پاک شده بود.

وی تصریح کرد: در خیلی از شعب رای گیری نمایندگان فرماندار داد می زند و می گفتند کد آقای گریوانی در سیستم وجود ندارد این خودش تبلغ است و تخلف محسوب می شود.

رئیس فعلی شورای شهر بجنورد در پایان گفت: به تخلف های انتخاباتی اعتراض شدید داریم و این موضوع را از فرمانداری پیگیری می کنیم و اگر جواب نگرفتیم از وزارت کشور و اگر از آنجا هم جوابی نگرفتیم از طریق دادگاه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام /

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک