جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس انتخابات | کد خبر: ۲۷۸۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ساعت ۷:۲
واکنش جریان های سیاسی خراسان شمالی به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری،

اصلاح طلب ها به دنبال دور زدن روحانی هستند/ نامزدهای اصولگرا به دنبال جلوه دادن ایرادات دولت روحانی بودند

نخستین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  عصر جمعه با محوریت مسائل اجتماعی و فرهنگی با حضور شش کاندیدا برگزار شد.
اصلاح طلب ها به دنبال دور زدن روحانی هستند/ نامزدهای اصولگرا به دنبال جلوه دادن ایرادات دولت روحانی بودند,

 به گزارش عصر اترک، نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مسائل اجتماعی و فرهنگی،  برگزار شد و 6 کاندیدای ریاست جمهوری در چندین نوبت توانستند در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی به بیان دیدگاه های خود بپردازند. این مناظره دارای حواشی مختلفی هم بود که بیشتر در بحث های مطرح شده بین جهانگیری، قالیباف و روحانی به چشم می آمد.

جریان های اصلاح طلب و اصولگرا هم کدام واکنش هایی را نسبت به این مناظره داشتند، در ادامه واکنش تعدادی از نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب استان نسبت به این مناظره آمده است.

 

اصلاح طلب ها به دنبال دور زدن روحانی هستند

دبیر اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خراسان شمالی گفت: استنباطم از مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری این است که جریان اصلاح طلب می خواهد با دور زدن حسن روحانی به جهانگیری برسد.

ماشاالله طالبی، دبیر اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: یکی از مطالبی که در مناظره روز گذشته به نظر می رسید این بود که آقای جهانگیری بدون قصد کاندیداتوری واقعی وارد صحنه شدند اما چیزی که در پایان شاهد بودیم این بود که شاید آقای روحانی کاندیدای پوششی باشد و این جریان با دور زدن وی بخواهد به آقای جهانگیری برسد.

وی ورود کاندیدایی به عنوان پوششی و غیر واقعی به عرصه انتخابات را به دور از اخلاق و در حقیقت بداخلاقی مضاعف نامید و گفت: برای آقای جهانگیری هم مناسب نیست که به عنوان یار کمکی وارد صحنه شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اصل مناظره به خوبی برگزار شد و باعث شد تا مردم با حرف ها و دیدگاه های کاندیداها آشنا شوند ولی حضور جهانگیری همراه با روحانی از یک موضع و توجه نکردن به سئوالات و تنها مطرح کردن دستاوردهای دولت کمی از عدالت دور بود.

این فعال سیاسی استان، موفقترین فرد در مناظره دیروز را محمدباقر قالیباف معرفی کرد و گفت: قالیباف علاوه بر پاسخ مناسب به سئوالات برنامه های خوبی را نیز اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این نکته که حملات جهانگیری و روحانی بیشتر متوجه قالیباف بود نشان دهنده این است که این طیف رقیب اصلی خود را قالیباف می داند.

دبیر اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خراسان شمالی تاکید کرد: رقابت قالیباف با رئیسی رقابت واقعی است و هردو کاندیدا آمده اند که تا پایان رقابت در صحنه بمانند.

وی اضافه کرد: هر چند با پیش رفتن برنامه های تبلیغاتی کاندیداها و مناظرات آتی شاید تصمیمی جدیدی از سوی جناح اصولگرا گرفته شود که ما از آن بی اطلاع هستیم.

طالبی افزود: روحانی استرش شدیدی داشت به نحوی که این استرس از لرزش دست هایش به خوبی مشخص بود و هرچند با شگردهای گذشته به مسائلی ورود می کرد که جایش در این مناظره نبود اما موفق نبود.

وی تغییر موضوع مناظره کمی قبل از برگزاری مناظره از مسائل اقتصادی – اجتماعی به موضوعات اجتماعی – فرهنگی را از نکات مورد توجه در مناظره انجام شده عنوان کرد و گفت: شاید این تغییر موضوع بخاطر این باشد که دولت نتوانست در موضوع اقتصاد موفق باشد.

 

 

نامزدهای اصولگرا به دنبال جلوه دادن ایرادات دولت روحانی بودند

قربان علی سلطانی یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب خراسان شمالی درباره مناظره روز گذشته کاندیداهای ریاست جمهوری اینگونه اظهار نظر کرد: بنده از ابتدا تا انتهای مناظره را دیدم، به عقیده من در ابتدا که صدا و سیمای سراسری تصاویری از مسجد جمکران همچنین سرودی همراه با بارش باران را پخش کرد، شعار انتخاباتی آقای رئیسی ( دولت کار و کرامت ) تداعی می شد.

سلطانی در ادامه عنوان کرد: به عقیده بنده در این مناظره آنچه که آقایان رئیسی و قالیباف بیشتر بر آن تاکید داشتند، جلوه دادن ایرادات دولت تدبیر وامید بود.

وی افزود: به عقیده بنده دو نامزد اصولگرا ( آقایان رئیسی و قالیباف ) برنامه ای برای اداره کشور ندارند و آنان در این مناظره بیشتر تلاش کردند که آرای مردم را جلب کنند و دنبال شکستن رای نامزدهای اصلاح طلبان بودند.

سلطانی در پاسخ به این سوال که به عقیده شما صحبت های کدام یک از کاندیداها در مناظره روز گذشته برای مردم اقناع کننده تر بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه اسحاق جهانگیری تدافعی تر صحبت می کرد و پاسخ می داد به نظر بنده صحبت های او اقناع کننده بود، علاوه بر آن صحبت های حسن روحانی که با برنامه وارد این دور از رقابت ها شده است نیز همانند جهانگیری بود.

وی درباره اینکه موضوعات پر رنگ تر و یا کمتر پرداخته شده در این مناظره را چه چیزی دانستید؟ گفت: پررنگ ترین موضوع مورد بحث این مناظره درباره وضعیت اقتصادی مردم بود اما نامزدهای اصولگرا برنامه ای ارائه ندادند.

علی قلی زاده از دیگر فعالان سیاسی طیف اصلاح طلب خراسان نیز درباره مناظره روز گذشته عنوان کرد: مردم از طریق پخش زنده مناظره ها از طریق صدا و سیمای سراسری بهتر می توانند رفتارها و برنامه های کاندیداها را ارزیابی کنند.

قلی زاده تصریح کرد: در این مناظره بیشتر به مسائل زیست محیطی پرداخته شد و این در حالی بود که در این مناظره به موضوع فعال کردن تشکل های اجتماعی و نهادهای مدنی در کشور کمتر پرداخته شد.

انتهای پیام/

  

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک