جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ساعت ۵:۱۶
در همایش بزرگ روز ملی شورا در شهرستان بجنورد مطرح شد:

اعضای شوراها، خود محوری را کنار بگذارند

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که اولین مرحله از تفکر شورا این است که نظر جمع را نظر کل بدانیم، گفت: اعضای شوراها باید خود محوری را کنار بگذارند.
 اعضای شوراها، خود محوری را کنار بگذارند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در همایش بزرگ روز ملی شورا در شهرستان بجنورد اظهار کرد: اولین مرحله از تفکر شورایی این است که اعضای شورا نظر جمع را نظر کل بدانند و با خودمحوری امور را به پیش نبرند.
صالحی تصریح کرد: اعضای شوراها، خودمحوری را کنار بگذارند و به نظر اکثریت احترام بگذارند.
وی تصریح کرد: در بخشی دیگر از سخن خود به کمبودهای مطرح سطح شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و گفت: برای سال جاری هدفگذاری کرده ایم تا پایان برنامه ششم توسعه با کمک شوراهای شهرهای استان هشت پارک ویژه بانوان در سطح هشت شهر احداث کنیم.
وی افزود: در این هدفگذاری همچنین تعریف شده است تا پایان برنامه ششم توسعه با کمک شوراها و شهرداری ها در ورودی های شهرهای استان تونل های سبزی احداث شوند تا منظر نازیبای ورودی های شهرها حذف و منظر زیبایی جایگزین آنها شوند تا زمینه ساز جذب بیشتر گردشگران باشند.
صالحی گفت: در تلاش هستیم تا در استان با استفاده پتانسیل نور خورشید بتوانیم انرژی پاک را جایگزین انرژی فسیلی کنیم.
عبدالله قدرتی، مدیر امور روستایی استانداری خراسان شمالی نیز در این همایش پایین بودن حق جلسه اعضای شوراهای روستایی را از جمله دغدغه های شوراهای روستایی برشمرد و گفت: امیدوار هستیم مجلس در این باره بازنگری قانونی داشته باشد.
قدرتی همچنین بر ارائه آموزش ها به اعضای شوراها نیز تاکید کرد و گفت: بسیاری از اعضای شوراهای روستاها از اختیارات قانونی اشان در شورا آگاه نیستند و بر همین اساس کندروی ها و تندروی هایی از سوی آنان را شاهد هستیم.
وی در ادامه بر لزوم بازنگری قانونی برای معیار سطح سواد اعضای شوراهای روستاها تصریح کرد و افزود: 74 درصد از سطح سواد اعضای شوراها زیر دیپلم هستند.
مدیر امور روستایی استانداری خراسان شمالی اختلافات قومی و قبیله ای را از دیگر مشکلات شوراها عنوان کرد و گفت: به علت اختلافات قومی و قبیله ای در شوراهای روستاها، اعتباراتی که برای اجرای پروژه های روستایی اختصاص داده می شود در حساب دهیاری ها به مدت طولانی دپو می شوند.
انتهای پیام/
  
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک