جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ساعت ۱۰:۱۰
قالیباف در مناظره تلویزیونی:

با افزایش گرانی و تورم ارزش یارانه به کمتر از ۱۵ هزارتومان رسیده است/ ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین داریم

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست‌جهموری گفت: با افزایش گرانی و تورم ارزش یارانه به کمتر از ۱۵ هزارتومان رسیده است.
با افزایش گرانی و تورم ارزش یارانه به کمتر از ۱۵ هزارتومان رسیده است/ ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین داریم,

به گزارش خبرنگار حوزه انتخابات خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز جمعه (8 اردیبهشت ماه 96) در نخستین مناظره انتخاباتی با محوریت «مسائل اجتماعی» حضور یافت.

محورهای اظهارات قالیباف را در ذیل بخوانید:

*ما امروز حدود 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم. طبیعتا این بر اساس فرصت‌های نابرابری اجتماعی و بحران‌های اقتصادی به وجود می‌آید. یکی از موارد پیش‌بینی شده این است که ما در درازمدت برنامه‌ریزی کنیم که طبیعتا برای کوتاه‌مدت هم باید یک برنامه‌ریزی برای این عزیزان داشته باشیم.

* معمولا در همه دنیا اینگونه است که دولت‌ها از این‌ها (حاشیه‌نشین‌ها) حمایت می‌کنند. من می‌دانم آقای میرسلیم هم بر این موضوع تأکید دارد که بخشی از این محرومین به کم درآمدها همین حاشیه‌نشین هستند. دولت هم تدبیر کرده تا در حوزه یارانه‌ها به این‌ها کمک شود. در 7 سال گذشته هم کمک شده است ولی گلایه آنها این است که در هفت سال گذشته با توجه به افزایش گرانی و تورمی که اتفاق افتاده است ارزش آن 45 هزار و 500 هزار تومان امروز به کمتر از 15 هزار تومان رسیده است. 

* گلایه اول آنها این است که چرا این مقدار افزایش پیدا نمی‌کند و همپای تورم کشور بیشتر نمی‌شود و همچنین اینکه چرا یارانه‌ها بین همه اقشار مساوری تقسیم می‌شود و از آن طرف البته مردم یک نگرانی هم دا رند که افزایش یارانه‌ها باعث گرانی در کشور نشود که من فکر می‌کنم آقای میرسلیم با این موضوعات موافق است.

* خطاب به میرسلیم: من می‌خواهم بدانم که جنابعالی برای یک اقدام کوتاه‌مدت برای انی محرومین چه اقداماتی را انجام می‌أهید و به طور درازمدت به طور ریشه‌ای این موضوع حل می‌شود چه راه حلی دارید.

ادامه دارد...

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک