شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ساعت ۴:۲
به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهیدمدافع حرم مرتضی زرهرن

به احترام تو ، تمام قد می ایستیم

همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س)، اولین سالروز شهادت شهید مرتضی زرهرن، شهید مدافع حرم در شهرستان شیروان برگزار می شود.
به احترام تو ، تمام قد می ایستیم,

به گزارش عصر اترک،شهید مهندس سرهنگ دوم مرتضی زرهرن در تاریخ بیست و چهارم تیرماه سال 58 شهرستان شیروان به دنیا آمد تحصیلات ابتدایی وراهنمایی را در روستای حسین آباد ودبیرستان را در شهرستان شیروان گذارد و بعد از اخذ دپیلم در سال 78در دانشگاه افسری امام علی (ع)پذیرفته شده وبه خدمت ارتش جمهوری اسلامی درآمد.

شهید مهندس سرهنگ دوم مرتضی زرهرن تحصیلات ابتدایی وراهنمایی را در روستای حسین آباد  ودبیرستان را در شهرستان شیروان گذارندو بعد از اخذ دپیلم در سال 78در دانشگاه افسری امام علی (ع)پذیرفته شده وبه خدمت ارتش جمهوری اسلامی درآمد وطی چهار سال تحصیل در دانشکده افسری در سطح مهندسی با درجه ستوان دومی از دانشگاه فارغ التحصیل شده ودوره تکاوری را نیز گذراند.
وی به عنوان یک نیروی زبده وفعال مشغول به خدمت در لشکر شاهرود شد بعد از مدتی به پادگان شهید پژوهنده چهل دختر منتقل شدند ودر سال 1383ازدواج کردند که ثمره آن یک پسر به نام علی ودختر به نام فاطمه است.
شهید زرهرن در سال 1388به دلیل دارا بودن تخصصص در پاکسازی مواد منفجره به منطقه مرزی عین خوش در استان خوزستان اعزام شده و به مدت 18ماه به پاکسازی موادمنفجره ومین های بجا مانده از جنگ تحمیلی مشغول بود وبعد از طی این مدت به پادگان چهل دختر بازگشت.
 این شهید مدافع حرم در سال 93به شهرستان بروجرد استان لرستان منتقل شد تا دوره عالی مهندسی را در آنجا بگذراند ودر حالی که به درجه سرگردی نائل شد ودر اسفند 94داوطلبانه با علم وایمان کامل وعاشقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)ودفاع از مظلومیت وجنگ با کفار تکفیری داعشی به سوریه اعزام شد ودر نیمه شب بیست و یکم فروردین سال 95 در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه در حین درگیری مستقیم با دشمن تکفیری بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 شهید سرهنگ دوم مهندس مرتضی زرهرن فردی معتقد ،باایمان وپیرو ولایت فقیه بودند کسی که نماز اول وقتش ترک نمی شد  وبه پرداخت خمس وزکات اموالش مقید بود ودقت نظر خاصی به صله ارحام وارادات خاصی به اهل بیت داشت. 
انتهای پیام/
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک