شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ساعت ۰:۳۶
وعده های برزمین مانده دولت در خراسان شمالی،

 اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان شمالی در حد کلنگ زنی/ حرکت لاک پشتی شاه بیت مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی

دومین سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی در حالی قرار است طی روزهای آینده انجام شود که اجرای طرح توسعه پتروشیمی( جی. تی. پی. پی، GTPP ) که یکی از مصوبات سفر دوسال پیش رئیس جمهور به استان خراسان شمالی بود در همان مرحله کلنگ زنی متوقف شده است.
  اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان شمالی در حد کلنگ زنی/ حرکت لاک پشتی شاه بیت مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی,

به گزارش عصر اترک، طرح توسعه و راه اندازی پتروشیمی۲ خراسان شمالی یا همان طرح جی. تی. پی. پی( GTPP)  یکی از بزرگترین پروژه های مصوب شده در سفر رئیس جمهور به استان در خرداد ماه سال 94 بود که هر چند از طرف مسئولان تاکیدات زیادی بر اجرای آن شده اماعملیات اجرایی آن به علل مختلف هیچگاه آغاز نشد.
پیش از این بارها محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از پیگیری اجرای این پروژه از سوی رییس جمهوری خبر داده بودند اما پروژه بزرگ صنعتی که قرار بود برای یک هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند هنوز بلاتکلیف است.

حرکت لاک پشتی شاه بیت مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان در غرب خراسان شمالی ‌به طول 150 کیلومتر یکی دیگر از طرح‌های محوری سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی بود که با گذشت دو سال  تنها 10 کیلومتر از محور 150 کیلومتریبجنورد-گلستان چهار بانده شد. 
هرچند قرار است 50 کیلومتر دیگر نیز در دومین سفر رئیس جمهور به استان بهره برداری شود اما باتوجه به پیشرفت کند این پروژه نمی توان امیدوار بود این پروژه که حالا هشت ساله شده است طی چند سال آینده نیز به سرانجام برسد.
تاکنون به دلیل عرض کم این محور پرتردد ‌تصادفات مرگبار بی‌شماری روی داده به گونه‌ای که بیش از نیمی از تصادفات منجر به مرگ در جاده‌های استان در این محور روی می‌دهد.
نخستین سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی بیست و چهارم خرداد ماه سال 94 انجام شد که طی این سفر یک روزه 25 پروژه با 570 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان در نظر گرفته شده است که بسیاری از پروژه ها از جمله حذف 80 مدرسه خشت و گلی، حمایت از  آبیاری مدرن و کشت گلخانه‌ای، اصلاح، تکمیل، روکش‌های راه‌های روستایی و حذف 13 نقطه حادثه‌خیز، تکمیل راه آهن اسفراین، نقاب، شیروان و بجنورد ناتمام مانده است.
به هر روی باید منتظر ماند و دید که در دومین سفر ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی شاهد تصمیمات جدیدی برای این دوپروژه محوری و پراهمیت استان خواهیم بود و یا طرح پتروشیمی خراسان نیز به سیل پروژه های روی زمین مانده استان اضافه خواهد شد.
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک