شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ - ساعت ۱۱:۴۸
دبیر کل ناتو اعلام کرد؛

نشست شورای ناتو-روسیه ۱۰ فروردین برگزار می‌شود

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی زمان برگزاری نشست شورای ناتو-روسیه را ۱۰ فروردین، یک روز پیش از برگزاری نشست ناتو و وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد.
نشست شورای ناتو-روسیه ۱۰ فروردین برگزار می‌شود,

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی از تشکیل نشست شورای ناتو-روسیه در بروکسل در تاریخ ۳۰ ماه میلادی جاری (۱۰ فروردین) خبر داد.

وی در این باره گفت: به دنبال مشورت با اعضای شورای ناتو-روسیه، از طرفین خواستم تا نشستی را در سطح سفرا برگزار کنند.

گفتنی است سال میلادی گذشته (۲۰۱۶)، شورای ناتو-روسیه ۳ نشست مشابه در سطح سفرا برگزار کرد تا پیرامون موضوعاتی چون شفاف سازی (سیاست ها) در اروپا، بررسی وضعیت افغانستان و همچنین اوکراین، بحث و تبادل نظر شود.

نشست شورای ناتو-روسیه یک روز پیش از برگزاری نخستین نشست مشترک «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا با اعضای پیمان آتلانتیک شمالی، تشکیل می شود.

تیلرسون پیش از عزیمت به بروکسل، به ترکیه خواهد رفت. محور مذاکرات وی در آنکارا، ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش و همچنین آزادسازی شهر «الرقه» سوریه خواهد بود.

نیروهای دموکراتیک سوریه که آمریکا حامی آنان است اکنون به ورودی سد شهر «الثوره» در استان الرقه در قسمت جنوبی رود «فرات» رسیده اند حال آنکه ترکیه پیشتر هر گونه همکاری برای آزادسازی الرقه را به عدم حضور نیروهای کرد مشروط کرده بود.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک