شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۷۸۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۶ - ساعت ۷:۲۲
امام جمعه بجنورد:

شکل گیری جریان خودزنی فرهنگی در کشور/دعوت کنندگان به رقص، شکم گرسنه ها را سیر کنند

امام جمعه بجنورد گفت: خودزنی فرهنگی به عنوان یک جریان، در کشور شکل گرفته است که این خودزنی فرهنگی تیشه به ریشه عظمت، عزت و مقدسات کشور می زند.
شکل گیری جریان خودزنی فرهنگی در کشور/دعوت کنندگان به رقص، شکم گرسنه ها را سیر کنند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی سیاسی بجنورد اظهار کرد: خودزنی فرهنگی به عنوان یک جریان، در کشور شکل گرفته است که با این ولنگاری و خودزنی فرهنگی، داریم تیشه به ریشه عظمت، عزت و مقدسات کشور می زنیم.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی، عده ای با تعمد و عده ای نیز غیر تعمدانه تلاش می کنند که مقدسات و ارزش های هشت ساله دوران دفاع مقدس را زیر سوال ببرند و از خطوط قرمز عبور کنند.

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر امسال، عنوان کرد: در شماری از فیلم های فجر امسال به ارزش های این سرزمین حمله شد و خشونت، بداخلاقی و ضد ارزش ها ترویج شدند که این خود یک ولنگاری و خودزنی فرهنگی است.

وی تصریح کرد: باطن این فیلم ها همانند یک جریان خزنده تقدس زدایی و عبور از خطوط قرمز بود.

وی با تصریح بر این مطلب که عده ای نیز جسورانه به اصول ارزش ها توهین می کنند، به سخنان استاندار پیشین خراسان شمالی که هم اکنون استاندار خراسان جنوبی است، اشاره کرد و گفت: او در خراسان جنوبی در جمع هنرمندان که می خواسته هنرنمایی کند، گفته است که در خراسان شمالی مجالس رقص، فراوان و مختلط برگزار می شود.

امام جمعه بجنورد افزود: او حتی پا توی کفش مراجع تقلید کرده و گفته است که این حرکات به اسلام و مسلمین لطمه ای وارد نمی کند.

وی گفت: خراسان شمالی طی هشت سال دوران دفاع مقدس که شش هزار جانباز و سه هزار شهید تقدیم کرده است، آیا باید اینگونه معرفی شود؟ و آیا این موضوع خودزنی نیست!

وی تصریح کرد: بنده نمی دانم که مبنای فتوای این استاندار پیشین خراسان شمالی کیست؟ اما او توضیح دهد که کدام مرجع تقلید این فتوا را داده است که رقص عیب ندارد؟

وی افزود: همه مراجع تقلید به جز یک نفر فتوا داده اند که رقص زن در برابر بیگانه حرام است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی همچنین استاندار پیشین خراسان شمالی را مخاطب قرار و داد و گفت: فتوا ندهید، بدعت درست نکنید، سنگرها را حفظ کنید و شما کار خود را انجام دهید و ما نیز کار خود را انجام دهیم!

وی همچنین توصیه کرد: شما به جای دعوت دیگران به رقص، شکم گرسنه ها را سیر، قلب های شکسته را درمان و اقتصاد و معیشت مردم را مدیریت کنید.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، به انتشار ویدئویی در فضای مجازی از رقص انجام شده در یکی از دانشگاه های استان اشاره کرد و گفت: برگزار کنندگان این برنامه باید بابت انجام این اقدام پاسخ دهند.

وی افزود: هرچند که در رابطه با این موضوع برخورد شده و عده ای نیز بازداشت شده اند، با این وجود دادستان باید به بررسی پشت صحنه آن بپردازد.

امام جمعه بجنورد گفت: این دو اتفاق تشریح شده، توهینی به مردم خراسان شمالی و جنوبی بود.

وی افزود: جسارت کنندگان، خراسان شمالی را استانی گرفتار لهو لعب معرفی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: جسارت کنندگان استغفار کنند.

وی تصریح کرد: باید درسی فراموش نشدنی به این گونه اشخاص داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی همچنین یادآور شد: کنسرت و شادی درد اقتصاد مردم را دوا نمی کند، بلکه این اقدامات فقط مسکنی برای آدم های هرزه است.

در عین حال، وی به ارائه طرح نشاط آفرینی در استان از سوی نهاد  استانداری خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: لازم نیست طرح نشاط آفرینی سراسر اشکال ارائه دهید.

وی عنوان کرد: به مردم پاسخ دهید که چقدر برای رونق اقتصادی و مشکلات اجتماعی مردم تلاش کرده اید!

وی افزود: نشاط یک ملت این است که هویت اسلامی اش را حفظ کند، غیرت دینی داشته باشد و زیر بار ذلت و زور نرود.

امام جمعه بجنورد در بخشی دیگر از سخن خود به دو نشست بین المللی اخیر نیز اشاره داشت و اظهار کرد: در اجلاس مونیخ سران کشورهای اسلامی دور هم جمع شدند که متاسفانه در این اجلاس کشورهای اسرائیل، عربستان و ترکیه با پشتیبانی آمریکا، ایران را مورد هجمه قرار دادند و گفتند ایران حامی تروریسم است.

وی گفت: سفیر عربستان در آمریکا، دهانش را باز کرده و گفته است که باید علیه ایران ائتلاف تشکیل دهیم تا قدرت و نفوذ او را در منطقه مهار کنیم.

وی تصریح کرد: این گفته آنان حکایت از این دارد که آنان قبول کرده اند که قدرت ایران زیاد است.

در عین حال، وی عنوان کرد: هرچند که این سه کشور تلاش می کنند تا علیه ایران اجماع درست کنند، متاسفانه برخی از مسئولان کشور به طور شفاف نام این کشورها را اعلام نکرده اند و نگفته اند که آنان در این اجلاس علیه ایران چه گفته اند!

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با تصریح بر این مطلب که چرا مسئولان استان در دفاع از جایگاه ایران در منطقه سست هستند؟ گفت: چرا مسئولان کشور به عربستان منافق، ترکیه لاییک و اسرائیل خون آشام نمی گویند که کوچکتر از آن هستید که علیه ایران برنامه ریزی کنید؟

وی همچنین به اجلاس مقاومت و انتفاضه فلسطین که در تهران برگزار شد نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری، فلسطین را رمز و عامل وحدت و ملاک شناسایی دوست از دشمن اعلام کرده اند.

وی با اشاره به انتفاضه سوم فلسطین، تصریح کرد: فلسطین نماد مقاومت است و دوران سقوط اسرائیل نیز فرا رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: حامیان مقاومت بدانند که دشمن در منطقه حاشیه سازی می کند تا موضوع فلسطین از یادها بین برود و اسرائیل خون آشام نیز زیر سوال نرود.

امام جمعه بجنورد افزود: این در حالی است که پیروزی، نتیجه تمامی مقاومت ها در یمن، سوریه، عراق و  فلسطین خواهد بود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
دوست | 1395/12/06
0
0
منظوراستاندار سابق این نبوده
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک