شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ساعت ۲:۳۳
بدهکاری ۱۱۴ میلیاردی شهرداری بجنورد تا پایان سال ۹۵؛

شورای اسلامی شهر بجنورد قانون را در تصویب بودجه رعایت نکرده است

بجنورد- رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد بابیان اینکه تا پایان سال ۹۵، شهرداری ۱۱۴ میلیارد تومان بدهکار خواهد بود، گفت: روش بودجه‌بندی که در شورای شهر بجنورد تصویب‌شده، اشتباه بوده است.
شورای اسلامی شهر بجنورد قانون را در تصویب بودجه رعایت نکرده است,

حسین پیلتن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال ۹۳ تاکنون روش بودجه‌بندی شهرداری بجنورد که در شورای شهر تصویب‌شده، اشتباه بوده است.

پیلتن عنوان کرد: شورای شهر بجنورد در تصویب این بودجه، قانون را رعایت نکرده و با تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری، شاهد به وجود آمدن بدهی‌های کلان شده‌ایم.

وی علت پدید آمدن این بدهی‌های کلان شهرداری بجنورد را عدم رعایت قانون از سوی شورای شهر عنوان کرد و افزود: نگاه واقع‌بینانه و بودجه‌بندی بر اساس واقعیت از افزایش این بدهکاری جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به تعهد مازاد بر بودجه شهرداری بجنورد در سال جاری، اظهار کرد: نباید کارگران، پیمانکاران و غیره دراین‌بین متحمل ضرر شوند.

پیلتن میزان بدهی شهرداری بجنورد تا پایان سال ۹۴ را ۶۴ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: در سال ۹۵ نیز تا پایان بهمن‌ماه گذشته از ۱۳۲ میلیارد تومان درآمدهای بودجه مصوب شهرداری در سال ۹۵، تنها ۴۶ درصد آن، معادل ۶۱ میلیارد تومان تحقق‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های شهرداری با درآمدهای وصولی تطابق ندارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود شهرداری در پایان امسال ۵۰ میلیارد تومان بدهکار باشد که درمجموع این بدهکاری به ۱۱۴ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه بودجه سال ۹۶ باید بر اساس واقعیت و قانونی تصویب شود، گفت: رقم این بودجه، ۹۵ میلیارد تومان برآورد شده است و چنانچه شهرداری مدعی است درآمدهایش بیش از این رقم می‌شود، باید دلایل خود را به‌صورت کتبی به شورا ارائه کند.

پیلتن، علت تأخیر در تصویب بودجه سال ۹۶ شهرداری را بررسی این موضوع عنوان کرد و گفت: این بودجه تا پایان هفته آینده به تصویب خواهد رسید.

تعیین تکلیف ۶ ماهه نیروهای شرکتی شهرداری بجنورد

رییس شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین در باره حقوق معوق و مشکلات بیمه‌ای کارگران سازمان‌های فضای سبز، پسماند و غیره شهرداری بجنورد گفت: این موضوع در جلسه‌ای با محوریت رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی، معاونت سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، فرمانداری و شهردار بجنورد،  مطرح و چاره‌اندیشی شد.

 پیلتن عنوان کرد: این کارگران از آبان ماه امسال به سبب اتمام قرارداد با شرکت واسطه، بلاتکلیف بودند و حقوق و بیمه آن‌ها پرداخت نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌ازاین فرمانداری با تبدیل وضعیت این نیروها به قراردادی مخالفت کرده بود و از طرفی بر اساس قانون باید به‌صورت حجمی این کارگران به کار گرفته می‌شدند، با اتخاذ تصمیماتی، این مشکل در شورای کارگری استان حل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: بر این اساس مقرر شد تا شهرداری بجنورد به‌طور مستقیم یک قرارداد ۶ ماهه تا پایان فروردین‌ماه ۹۶ منعقد کند تا به‌این‌ترتیب موظف به پرداخت مطالبات این کارگران شود.

پیلتن تصمیم‌گیری برای به‌کارگیری کارگران در پایان این ۶ ماه را منوط به مصوبه مجلس و تصمیم وزارت کشور دانست.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک