جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ساعت ۲:۱۰
تحلیلگر سیاسی یمن در گفت وگو با فارس:

آمریکا در یمن از عربستان سلب اعتماد کرده است/ امارات شریک جدید واشنگتن

تحلیلگر سیاسی یمن با اشاره به اینکه آمریکا در یمن از عربستان سلب اعتماد کرده و همکاری محرمانه با امارات را آغاز کرده گفت: آمریکا طی هماهنگی با سرویس اطلاعات و ارتش امارات در حال پیاده کردن نقشه‌های مشخصی در جنوب یمن است.
آمریکا در یمن از عربستان سلب اعتماد کرده است/ امارات شریک جدید واشنگتن,

«محمد خصروف»، تحلیلگر سیاسی و عضو حزب سوسیالیست یمن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا با بیان اینکه برآوردهای میدانی از نقش تاکتیکی و راهبردی نظامی جدید امارات در جنوب یمن خبر می دهد، تاکید کرد: آمریکا با پشتیبانی امارات طرح نظامی و امنیتی ویژه ای را در جنوب یمن پیاده می کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از عربستان سلب اعتماد کرده و همکاری محرمانه خود را با امارات آغاز کرده، افزود: آمریکا در گامی جدید طی هماهنگی با سرویس اطلاعات و ارتش امارات در حال پیاده کردن نقشه های مشخصی در جنوب یمن است.

این منبع سیاست های آمریکا را با آمدن ترامپ، متحول خواند و گفت: مقامات آمریکایی متوجه شده اند که همکاری با عربستان مثبت نبوده و بلکه منفی شده است بنابراین شروع به همکاری نظامی با امارات گرفتند.

تحلیلگر یمنی گفت: کشمکش امارات و عربستان در یمن منجر به ترور برخی سرکرده های باند منصور هادی شده است و به هر حال این اختلافات به دلایلی که از قبل بررسی نشده ائتلاف سعودی را به هم ریخته است.

خصروف تصریح کرد: منصور هادی مثل توپی در زمین بازی عربستان و امارات است که هیچ قدرتی تصمیم گیری جدی برای اداره یمن ندارد از همین رو عامل اصلی اختلاف بین امارات و عربستان هم همین رئیس جمهور فراری یمن است

تحلیلگر یمنی گفت: عربستانی که تجاوز علیه یمن را به بهانه بازگرداندن مشروعیت منصور هادی به راه انداخته و در باتلاق آن گرفتار آمده هم اینک قادر به نگه داشتن او نیست چون به یکی از ابزارهای اختلاف بین ارکان ائتلاف سعودی مبدل شده است.

خصروف، ترور منصور هادی را در مرحله پیش رو بعید ندانست و گفت: چه بسا آمریکا بخواهد صورت مساله را پاک کند تا با رفع اختلاف موجود و شدت یافته بین امارات و عربستان جنگ در یمن ادامه یافته و نقشه هایش برای حفظ منافع خود در منطقه را پیاده کنند.

وی تاکید کرد: امارات شرط آتش بس در عدن را برکناری منصور هادی و انتخاب جایگزینی برای آن دانسته اما عربستان این شرط را رد و پیشنهاد داده که احمد بن دغر، نخست وزیر دولت مستعفی و شماری از فرماندهان نظامی مزدور خود از بین اخوانی ها تغییر کنند.

خصروف گفت: منصور هادی آخرین تیر ترکش خود را بیرون کشیده که همان اعمال فشار نظامی برای یکسره کردن نبرد عدن به نفع عربستان است به گونه ای که شبه نظامیان وابسته به مهران القباطی، تروریست مشهور القاعده را که فرمانده لشکر چهارم گارد ریاست جمهوری یمن است از جبهه های البقع و علب در صعده به عدن فراخواند.

وی افزود: القباطی نیز تروریست ها را در لحج و عدن بسیج کرده و منتظر اعلام ساعت صفر برای حمله به پادگان زاید در دار سعد است و در همین راستا حزب الاصلاح وابسته به اخوان المسلمین یمن امارات را متهم به کودتا علیه منصور هادی و بن دغر کرده است

تحلیلگر یمنی گفت: رژیم ال سعود و اخوان المسلمین یمن داعش و القاعده را برای حمله به نیروهای کمربند امنیتی وابسته به امارات در أبین و عدن و ترور رهبرانی دیگر تحریک کرده اند و امارات هم به مزدوران خود در نیروهای کمربند امنیتی دستور داده به نفع داعش عقب نشینی کنند علاوه بر اینکه امارات از تظاهرات جنبش جدایی طلب جنوب یمن که خواهان برکناری منصور هادی و دولت وی بودند حمایت مالی کرده بود.

خصروف گفت: فرقی نمی کند در جنوب یمن بین متجاوزان با یکدیگر یا متجاوزان با مزدوران یا مزدوران یمنی با یکدیگر و یا داعش با مزدوران، کدام یک خصومت و درگیری است، چیزی که در این بین مشترک است قربانی شدن یمن و یمنی ها در سایه توطئه های خونبار آمریکا برای این کشور است.

انتهای پیام/ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک