جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ساعت ۵:۲۲
در ادامه بحران معوقات حقوقی؛

انتظار آبدارن روستا برای دریافت حقوق هشت ماهه شد/ وعده هایی که عملی نمی شود

آبدارن در خط مقدم خدمت رسانی به روستائیان در بحث مصرف آب شرب روستایی هستند اما متاسفانه این قشر زحمتکش علی رقم وظیفه سنگین و حساسی که برعهده دارند آنچنان که باید به حقوق خود نرسیده اند .
انتظار آبدارن روستا برای دریافت حقوق هشت ماهه شد/ وعده هایی که عملی نمی شود,

به گزارش عصر اترک به نقل از بجنا؛ آبدارن در خط مقدم خدمت رسانی به روستائیان در بحث مصرف آب شرب روستایی هستند اما متاسفانه این قشر زحمتکش علی رقم وظیفه سنگین و حساسی که برعهده دارند آنچنان که باید به حقوق خود نرسیده اند .

اما این قشر زحمتکش و بی ادعا مدت ها است که به رغم فقر و نداری صبر پیشه کرده اند و دم نمی زنند ولی اکنون نیازهای آنها و همچنین درخواست های کودکان و خانواده هایشان ، آبداران را ستوه آورده است.

مشکلاتی که امروز آبداران روستاهای خراسان شمالی مواجه هستند حقوق عقب افتاده 8 ماه و عدم پرداخت حق بیمه آنها توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

آبدارانی که برخی از آنها بیش از 20 سال سابقه کاری دارند و بنا به گفته خودشان دیگر جایی به ما کار نمی دهند که خواسته باشیم این کار را رها کنیم و به دنبال کار دیگر باشیم.

درحالی که اسفند ماه از راه رسیده است وعیدی سال95اعلام میشود اما آبداران خراسان شمالی 8ماه حقوق معوقه  خود را دریافت نکرده اند.

8 ماه است که شرکت آب و فاضلاب روستایی حقوقی به ما نداده است

اصغری یکی از آبدران روستاهای استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: 8 ماه است که شرکت آب و فاضلاب روستایی حقوقی به ما نداده است.

وی افزود: طی همین چند روز گذشته بعد ازگذشت8 ماه وقتی مقدار کمی از حقوقی که ما طلب داشتیم را پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: برای پیگیری حقوق عقب افتاده خودمان بارها و بارها به شرکت آب وفاضلاب مراجعه کردیم اما پاسخ درست و حسابی نگرفتیم.

اوکه 900اشتراک تحت کنترلش است، میگوید:با توجه به اینکه 8 ماه است حقوق نگرفتیم اما ما کارهای خودمان مانند کلرزنی و سرکشی و .. را نحو احسن انجام می دهیم .

اصغری با بیان اینکه مشکل اصلی و مهم که ما آبداران روستا داریم موضوع عدم پرداخت حق بیمه است، بیان داشت: بنده 10 سال سابقه در این شغل را دارم اما از این 10 سال فقط چند سال حق بیمه برای من واریز شده است .

وی در پایان گفت: از مسئولین درخواست داریم به مشکلات آبدارن رسیدگی کنند و حداقل حقوق ما را ثابت کنند تا آخر ماه شرمنده زن و فرزندانمان نشویم.

 از تیرماه حقوق دریافت نکردیم

سبحانی یکی دیگر از همین آبداران در گفتگوی تلفنی با خبرنگار بجنا، گفت: برای عدم پراخت 8 ماه حقوق معوقه چندین بار به فرمانداری و استانداری مراجعه کردیم تا شاید روزنه امیدی پیدا شود.

وی با بیان از تیرماه حقوق دریافت نکردیم، افزود:  8 میلیون تومان از شرکت آب  وفاضلاب روستایی طلب دارم که بعد از 8 ماه دوندگی و پیگیری چند روز گذشته فقط 3 میلیون آن را پرداخت کردند که آن را هم باید به کارگرها بدهم.

وی اظهار داشت : 5روستا و1000اشتراک روستایی دارم وهرروزکارم شده است سرکشی به روستاهای تحت پوشش که باهزینه شخصی خود به روستاها می روم.

سبحانی با بیان اینکه چیزی که ما آبدارن را رنج می دهد عدم پرداخت حق بیمه است، گفت: بنده 21 سال سابقه کار در این شغل را دارم فقط 5 سال حق بیمه برای من واریز شده است.

 آخرت حقمان را می گیریم

وی ادامه داد: چون سواد نداشتم و نمی دانستم که چطور باید سابقه بیمه خودم را مشاهده کنم شرکت آب و فاضلاب از 21 سال سابقه من فقط 5 سال حق بیمه را پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: الان بنده با 56 سال سن فقط 5 سال بیمه دارم و اگر بیمه ما را کامل می ریختند 2 الی 3 سال دیگر بازنشست می شدم و بعد از پیری شرمنده خانواده نمی شدم.

این آبدار روستا با بیان اینکه آخرت حقمان را می گیریم، گفت: اگر بخواهیم شکایتی از شرکت آب و فاضلاب روستایی بکنیم ما را اخراج  می کنند.

قربانی یکی دیگر از همین آبداران روستا که از عدم پرداخت 8 ماه حقوق معوقه خود گلایه داشت در گفتگو با خبرنگار ما، گفت : برخلاف بی‌مهری آب و فاضلاب روستایی و پیمانکار ما مرتب کار و کلرزنی را روزانه انجام می‌دهیم  و سهل انگاری نداریم.

وی با بیان اینکه ظلم بزرگی در حق ما کرده اند، افزود : بنده با بیش از 20 سال سابقه کار در همین سال جاری متوجه شده که فقط برای من 3 سال حق بیمه واریز شده است .

وی اظهار داشت : 8 ماه است که حقوقی از شرکت آب  و فاضلاب دریافت نکرده ام و به سختی زندگی خودمان را می گذارنیم.

قربانی گفت: ما در24ساعت آماده باش هستیم وحقوقمان حتی به 500 هزار تومان هم نمیرسد ولی با همین حقوق کم هم راضی هستیم به شرط این که به موقع به ما پرداخت کنندتا خجالت زده زن وفرزندانمان نباشیم.

آبدارن تا مرداد ماه حقوق خود را گرفته اند و ما بقی هم در همین چند روز پرداخت خواهد شد

مهندس حسن زاده سرپرست معاونت نظارت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بجنا، در خصوص عدم پرداخت حقوق 8 ماهه آبدارن روستاهای استان، گفت: حقوق آبدارن روستا در قالب اسناد خرانه به پیمانکاران پرداخت کردیم و باید بین آبداران روستاها  توزیع شود.

وی افزود: به مدیران شهرستان ها هم تاکید کردیم که بر پرداخت حقوق آبداران توسط پیمانکاران نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: اسناد خزانه که قرار بود در تاریخ 19 بهمن واریز شود  با تاخیر 4 روزه به حساب ما واریز شد و ما هم آن را به پیمانکاران پرداخت کردیم که حقوق معوقه آبدارن پرداخت شود.

حسن زاده در ادامه بیان داشت: آبدارن تا مرداد ماه حقوق خود را گرفته اند و ما بقی هم در همین چند روز به حساب آبداران واریز خواهد شد.

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک