شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ساعت ۶:۱۱
مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی اعلام کرد:

لغزش هوای بجنورد بر روی لبه تیغ/پتروشیمی خراسان آلودگی خاصی ایجاد نمی کند

مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: عناصر آلاینده و گرد و غبار موجود در هوای شهر بجنورد، شرایط آلایندگی هوای بجنورد را به لبه تیغ رسانده است.
 لغزش هوای بجنورد بر روی لبه تیغ/پتروشیمی خراسان آلودگی خاصی ایجاد نمی کند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، علی اصغر مطهری، مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: آلودگی های آب، هوا و خاک از چالش های جدی عصر کنونی دنیا است.
مطهری با اشاره به کشور ایران، تصریح کرد: فقدان مدیریت صحیح، سبک و سیاق زندگی جامعه و عدم بهره مندی از تکنولوژی های به روز موجب شده اند که منابع آب های سطحی کشور، تالاب ها، آبگیرها، هوا، خاک با بحران جدی زیست محیطی روبرو شوند.
وی در ادامه با گرامی داشت روز هوای پاک، اعلام کرد: در حال حاضر تنها ایستگاه بخش آلودگی هوای استان که در شهر بجنورد مستقر است، حکایت از این دارد شرایط هوای این شهر بر روی لبه تیغ قرار دارد.
وی با اشاره به عناصر آلاینده موجود در هوای شهر بجنورد، تصریح کرد: درصورتیکه روند استفاده از خودروهای شخصی در این شهر ادامه پیدا کند درآینده نزدیک هوای شهر بجنورد با مشکل جدی روبرو خواهد شد.
مطهری همچنین با اشاره به اینکه هوای اغلب شهرها و روستاهای استان به عللی از جمله وجود واحدهای سنگ شکن و آسفالت، فقر پوشش گیاهی در مراتع و روش های اشتباه کشاورزی دچار آلودگی گرد و غبار شده اند، عنوان کرد: در سال جاری ( از فروردین ماه تا آذر ماه ) 78 روز هوای پاک، 189 روز روز سالم، هشت روز روز ناسالم و یک روز روز ناسالم برای تمامی گروه های سنی را پشت سر گذاشته ایم.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز شهر بجنورد با 42 روز هوای پاک، 146 روز روز سالم و 17 روز روز ناسالم داشت.
وی در ادامه عنوان کرد: شهر بجنورد دو ایستگاه و سایر شهرهای خراسان شمالی باید به یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا به منظور رصد و پایش وضعیت آب و هوایی تجهیز شوند که دولت در این زمینه باید اعتبارات اختصاص دهد.
این مسئول همچنین با اشاره به واحدهای صنعتی، سنگ شکن و تولید آسفالت در پیرامون شهرهای استان، اظهار کرد: تمامی این صنایع تحت رصد، کنترل و پایش این اداره کل هستند.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری 32 واحد صنعتی استان از طریق خود اظهاری، سیستم های کنترلی آنها پایش می شوند.
وی درباره پایش سیستم های کنترلی مجتمع پتروشیمی خراسان نیز عنوان کرد: سیستم کنترلی این مجتمع صنعتی به صورت خود اظهاری تحت کنترل و پایش این نهاد است.
به گفته مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی، مستندات مدغن از این مجتمع حکایت از آن دارد که ایجاد آلودگی از سوی این مجتمع به حد بسیار جزئی رسیده است و این واحد صنعتی تلاش خواهد کرد که این آلودگی جزئی را مرتفع کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر این مجتمع آلودگی خاصی را ندارد.
وی همچنین درباره جمع آوری زباله ها از پارک ملی گلستان نیز اعلام کرد: اداره کل محیط زیست استان گلستان طی انعقاد قراردادی با یک شرکت خصوصی، مسئولیت جمع آوری زباله ها از این پارک ملی را به آن شرکت واگذار کرده است.
مطهری افزود: تشکل های زیست محیطی استان نیز نسبت به پاکسازی این پارک ملی اقدام کرده اند.
انتهای پیام/
 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک