جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۷۸۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ساعت ۵:۲۹
مدیر تیم پیام انتظار بجنورد مطرح کرد:

سهمیه فروشی برای زنده ماندن/ پیام در انتظار حمایت/انحلال باشگاه ها سلامی به آسیب ها

بازیکنان تیم پیام انتظار بجنورد بارها و بارها سهمیه ورودی به لیگ برتر کشور را طی این 17 سال بدست آوردند اما سهمیه ورودی این تیم به لیگ برتر به علت مشکلات مالی به دیگر تیم ها فروخته می شد تا به زخمی از بی پولی های زده شود و تیم سرپا بماند.

 به گزارش عصر اترک، عبدالله بهادری از فوتبالیست های قدیمی بجنوردی که 17 سال مسئولیت های مربیگری و مدیریت تیم فوتبال پیام انتظار بجنورد را بر عهده داشته است، امروز از دغدغه ای صحبت می کند که طی این 17 سال بارها و بارها آن را از طریق رسانه ها مطرح کرده بود تا دغدغه مندان برای حفظ سلامتی روح و روان جوانان به کمک این تیم بشتابند.

بهادری می گوید طی این 17 سال برای تیمی عاشقانه وقت گذاشته ام که بازیکنانش مستعد و ساکن محلات حاشیه نشین شهر بجنورد هستند.

برای تیمی عاشقانه وقت گذاشته ام که حداقل استعدادهای فوتبالی این محلات را پرورش دهم تا آنان با بازی در لیگ های برتر شناخته شوند و آینده فوتبالی درخشان تری را بدست آورند.

 

او می گوید بنده و گردانندگان این تیم بدون اینکه از این بچه های مستعد و علاقمند به فوتبال ریالی دریافت کرده باشیم با تحمل بی پولی ها و مشکلات مالی این تیم و البته با تلاش بازیکنانش بارها و بارها سهمیه ورودی به لیگ برتر کشور را طی این 17 سال بدست آوردیم اما به علت جیب خالی مجبور شدیم که سهمیه ورودی این تیم به لیگ برتر را به دیگر تیم ها بفروشیم تا به زخمی از بی پولی های بزنیم.

او تعریف می کند که این سهمیه ها در حالی کسب می شد که بازیکنان این تیم برای رسیدن به پشت درب لیگ برتر کشوری هر شرایط سختی را به جان می خریدند تا بتوانند در برابر تیم هایی که با هواپیما به مسابقات می آمدند و در هتل ها اقامت می کردند، عرض اندام کنند و سهمیه ورودی لیگ برتر را بدست آورند که البته بدست هم می آوردند.

اما حالا او می گوید با توجه به اینکه هم اکنون 35 نونهال، 30 نوجوان، 30 جوان و 30 بزرگسال فوتبالی بجنوردی در این تیم مشغول انجام تمرینات هستند، به علت بحران مالی و عدم حمایت آنانیکه باید آستین بالا می زدند تا این استعدادها را حفظ می کردیم، در آینده ای نزدیک مجبور هستیم که با انحلال این تیم از آنان خداحافظی کنیم.

او با نگرانی اظهار می کند که این تیم را با چنگ و دندان و با بدهی ها به اینجا رساندیم اما الان دغدغه این را دارم که آنان پس از انحلال تیم و به علت سرخوردگی، سلامت خواهند ماند.

نکند روزی آنها را سیگار به لب، قلیان به لب، معتاد و یا بیکار کنار گذر ببینم.

در همین باره، خبرنگار عصر اترک با عبدالله بهادری مدیر کنونی تیم پیام انتظار بجنورد که تمامی بازکنانش بومی شهر بجنورد هستند سوالاتی را درباره احوال این تیم و بازیکنانش پرسیده است که پاسخ های مدیر این تیم را می خوانید:

 چگونه شد که شما به سوی مربیگری فوتبال رفتید؟

فوتبال را دوست داشتم و فوتبال بازی می کردم اما سال 79 که تصادف کردم و بازی را کنار گذاشتم و مربیگری را انتخاب کردم و دوره های آموزشی مربیگری فوتبال را تعلیم دیدم و مربی تیم پیام انتظار بجنورد شدم .

 

منابع مالی این تیم برای انجام تمرینات و اعزام به مسابقات چگونه تامین می شد؟

با توجه به اینکه بازیکنان برای حضور در تیم باید پول بپردازند تا بازیکن تیم شوند، در این تیم هیچ وقت از بازیکنان پولی دریافت نشد زیرا آنان توان پرداخت پول را نداشتند، بنابراین بر جمع آوری کمک ها  از علاقمندان معطوف شدیم.

 

 

برخی از مواقع مجبور می شدیم که برای اعزام تیم به مسابقات از استانداری و فرمانداری و برخی از ادارت درخواست کمک مالی داشته باشیم که متاسفانه آنان کمکی اعطا نمی کردند بنابراین مجبور می شدیم که سهیمه ورودی های این تیم در لیگ ها را به دیگر تیم ها بفروشیم که البته حرف و حدیث هایی درباره فروش این سهمیه ها شنیده می شد که می گفتند سهمیه را فروختند و در جیب خود گذاشتند اما نمی گفتند که این فروش برای بی پولی بوده تا برای زخم های مالی هزینه شود.

همچنین باید خاطر نشان کنم که به علت بی پولی طی سال های 87 و 88 مجبور شدیم سهمیه ورودی این تیم به لیگ کشوری را به یکی از صنایع مادر استان بفروشیم و در سال 91 نیز سهمیه ورودی به لیگ برتر کشوری خود را به تیم پدیده مشهد فروختیم.

 در مورد بدهی های این تیم توضیح دهید؟

همین الان این تیم کلی بدهی دارد و البته مشتری برای خرید سهمیه لیگ کنونی این تیم را نیز داشته ایم.

 

آیا فروش سهمیه روش مناسبی برای درآمدزایی این تیم بوده است؟

نه، هیچ وقت.

باید در این باره بگویم که این تیم سهمیه اش را می فروخت، دوباره سه سال پس از آن تیم داری می کرد، مسابقه می داد و قهرمان می شد و درنهایت نیز مجبور می شد به علت بی پولی دوباره به سهمیه لیگی اش چوب حراج بزند.

 

 

 با فروش سهمیه ها به بچه های تیم چه حالی دست می داد؟

آنان سرخورده می شدند زیرا به علت بی پولی سهمیه ورودی به لیگ برتر را می فروختیم و بازیکنان این تیم پشت درب مسابقات لیگ برتر می ماندند و استعدادهای آنان نیز مورد ارزیابی طالبان فوتبالی استان ها قرار نمی گرفت تا شناخته شوند و امکان ورود به تیم های دیگر را بدست آورند.

 

 تیم شما که چنین توانمندی در زمینه بدست آوردن سهمیه ورودی به لیگ های کشوری را داشتند، آیا مورد توجه اسپانسرها قرار نمی گرفتند؟

متاسفانه طی این سال ها هیچگاه اسپانسرها به سوی این تیم نیامدند.

آیا شما از مربیگری و مدیریت این تیم حقوقی نیز دریافت می کردید؟

گردانندگان این تیم، بنده و شش نفر دیگر هستیم که هیچ یک از ما یک ریال حقوق از این تیم دریافت نکرده ایم که حتی از جیب نیز برای این تیم هزینه کرده ایم.

 

 با چه انگیزه ای برای این تیم انرژی و وقت صرف می کردیم؟

فقط علاقه به فوتبال و این بچه های مستعد.

 

 

 چگونه بازیکنان این تیم با این تیم آشنا می شدند و در این تیم ماندند؟

بازیکنان از طریق معلمان ورزشی مدارس خود با این تیم آشنا می شدند و وقتی خود به این تیم می آمدند دوستان خود را نیز معرفی می کردند.

 

 زمین تمرین این تیم کجا است؟

با حمایت هیات فوتبال استان به صورت رایگان از زمین استادیوم تختی استفاده می کنیم.

 

در طول روز چند ساعت زمان صرف می کنید؟

روزی دو ساعت تمرین انجام می شود و ما هفت نفر وقت آزاد روزانه خود را برای تمرینات بچه ها اختصاص داده ایم.

 

استعداد فوتبالی بازیکنان این تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

بجنوردی ها استعداد بسیار خوبی در رشته های مختلف ورزشی دارند از جمله در فوتبال.

در حال حاضر کاپیتان تیم پدیده مشهد در رده جوانان از بازکنان تیم پیام انتظار بجنورد بوده است.

همچنین چهار بازیکن این تیم در رده نوجوانان در تیم پدیده مشهد در لیگ برتر در حال بازی هستند.

علاوه بر آن، در رده جوانان نیز دو بازیکن این تیم در تیم های دیگر در حال بازی هستند.

 

 

آیا برای حل بحران مالی این تیم راهکاری را مد نظر قرار داده اید؟

برای جذب اسپانسر خیلی تلاش کردیم اما تلاش ها به نتیجه نرسیدند.

همچنین ملاقات با استاندار را درخواست کردیم تا نسبت به قانع کردن ادارات، یا صنایع و واحدهای اقتصادی استان پا جلو بگذارد که متاسفانه استانداری چنین وقتی را به این تیم اختصاص نداد.

علاوه بر آن خاطر نشان می کنم که طی سال های قبل دو نماینده این شهرستان در مجلس تلاش کردند که از پولی از محل دریافت کمک ها و حتی مالیات به این تیم تزریق شود که انجام می شد اما ما نتوانسته ایم رنگ دو نماینده کنونی مردم این شهرستان در مجلس را ببینیم.

 

 

مدیر کل جدید ورزش و جوانان برای این تیم چه کرده است؟

مدیر کلی قبلی که اصلا به استادیوم تختی نیامد تا از اوضاع این تیم خبردار شود، اما این مدیر جدید از تمرینات این تیم بازدید داشته اند که همین قدم هم برای بازکنان یک دنیا ارزش دارد.

 

تصور می کنید که تا کی این تیم سرپا بماند؟

در نهایت تا اردیبهشت ماه سال آینده که مسابقات لیگ کنونی کشور به پایان برسد.

 

آیا تلاش خواهید کرد که این تیم را حتی با چنگ و دندان حفظ کنید؟

نه، دیگر بس است، زیرا تیم داری با بی پولی خیلی سخت است.

مسئولان بدانند که تقویت تیم های ورزشی از مهمترین روش های مقابله با آسیب های اجتماعی است، حال که کمک نکرده اند فردا تیم منحل شود، احتمال دارد که این بازیکنان به آسیب های اجتماعی سلام کنند.

 

 به عقیده شما اقتصاد ورزشی باید چگونه محقق شود؟

در کشورهای خارجی، باشگاه ها برای تامین منابع مالی خود، واحد های تولید از جمله تولید البسه ورزشی را راه اندازی می کنند، اما باشگاه ها در کشور ایران با این امورات بیگانه هستند.

 

حرف آخر شما؟

طی این 17 سال با رسانه های مختلف درباره این دغدغه ها بارها و بارها توضیح داده ام اما هیچ یک به نتیجه ای نرسیدند و حالا از ادامه این بی مهری ها خسته شده ام.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1395/10/29
0
2
ولی بازیکنان این تیم همه دارن حقوق میگیرن و همچنین مربیش، حقوق خوبی هم میگیرن. شاید یک دلیل که حمایت نمیشه همین اقای مربی باشه کسی هست که این اقا رو نشناسه و از روحیات و رفتارش نااگاه باشه
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک