جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۸۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ساعت ۴:۵۴
از محل سفر رهبری؛

 ۵۰ درصد اعتبارات صنایع تکمیلی حوزه کشاورزی خراسان شمالی جذب شد

رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان 90  میلیارد ریال اعتبار به منظور تقویت صنایع تكمیلی مصوب شد که تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص داده شده است.
  50 درصد اعتبارات صنایع تکمیلی حوزه کشاورزی خراسان شمالی جذب شد,

رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی درگفت وگو با خبرنگار عصر اترک، خراسان شمالی  را ازجمله استان های برتر در جذب اعتبارات حوزه کشاورزی دانست وگفت: از سفر رهبری  به استان خراسان شمالی  سال گذشته 160 میلیارد ریال برای پروژه های آب و خاک و 20 میلیارد ریال تخصیص یافت.
عبدالله یوسفی افزود: همچنین برای اشتغال زایی تولید و راه اندازی کارگاه های صنایع تبدیلی ابریشم و توسعه توتستان های پرورش کرم ابریشم به این استان اختصاص یافت.
وی ادامه داد:  در سفر مقام معظم رهبری به استان نیز 90  میلیارد ریال اعتبار به منظور تقویت صنایع تكمیلی مصوب شد که تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص داده شده است.
وی محورتوسعه استان خراسان شمالی را بخش کشاورزی دانست وافزود:بنابراین در زمینه  اشتغال دراین بخش انتظار بیشتری می رود.
رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی  در رابطه با ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی نیز گفت:ا اقدام ها  و فعالیت های خوب انجام شده در بخش کشاورزی استان طی سال گذشته میزان اشتغال دراین بخش نسبت به سال 93 از رشد 4 درصدی برخوردار بوده است.
وی از افزایش 13 درصدی تولید ات کشاورزی استان خبرداد وگفت: براین اساس سهم تولید  بخش کشاورزی استان نسبت به کشور 1.3 درصد است.
یوسفی اظهارکرد: درسال زارعی 94،  یک میلیون و 313 هزار و 269 تن محصولات کشاورزی درخراسان شمالی تولید شده است این درحالی است که مجموع تولیدات استان در سال زراعی 92، یک میلیون و 162 هزار و 891 تن بوده است.
وی افزایش خرید و تولید گندم در استان خراسان شمالی  را مهمترین اقدام سازمان جهاد کشاروزی در دولت تدبیر وامید  دانست  .
یوسفی گفت: در سال جاری 320 هزار تن تولید گندم و 255 هزارتن مازاد بر نیاز کشاورزان استان گندم خریداری شد که یک رکود بی سابقه در کشاورزی استان را شامل می شود.
وی افزود: همچنین نسبت به سال قبل 83 درصد افزایش خرید گندم  دراستان داشتیم  در حالی که میانگین کشوری دراین خصوص 42 درصد است. 

پرداخت 100 درصد مطالبات کشاورزان 
یوسفی از پرداخت  100 درصد مطالبات کشاورزان استان خراسان شمالی در سال جاری تاکنون خبرداد. 

166 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی 
رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی دررابطه با افزایش حمایت های عمومی دولت از کشاورزان و تولید ،گفت: در سال 92 دولت بیش از 519 میلیارد و172 میلیون ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان پرداخت کرده است .
وی یادآور شد: در سال های 92 تا 94 دولت بیش از 690 دستگاه انواع تراکتور، 37 دستگاه کمباین 2135 دستگاه انواع ادوات وتجهیزات کشاورزی دراختیار کشاورزان قرار داده است.
یوسفی افزود: دراین خصوص در سال جاری نیز249 میلیارد و 300 میلیون ریال ادوات کشاورزی اختصاص یافت.

افزایش 33 درصدی تولید کلزا درخراسان شمالی
وی همچنین سطح زیر کشت کلزا استان در سال گذشته را یک هزار و 600 هکتار اعلام کرد وگفت: در سال زارعی امسال نیز 4 هزار و 700 هکتار سطح زیر کشت پاییز وبهاره بود  که نسبت به سال قبل از افزایش 180 درصدی برخوردار بود.
وی افزود: در سال جاری تولید کلزا درخراسان شمالی 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
یوسفی گفت: برای حمایت و تشویق کشاورزان درکشت کلزا تسهیلات کم بهره، توزیع بذر یارانه ای و بیمه رایگان از منابع دولتی تامین می شود. 
 

افزایش 11 درصدی سرمایه گذاری بخش کشاورزی 
رئیس جهاد کشاورزی استان  به افزایش 11 درصدی سرمایه گذاری بخش کشاورزی خراسان شمالی در سال گذشته اشاره وگفت: درسال های 94 و 93  دو هزار و 485 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه سرمایه گذاری و اشتغال بخش کشاورزی استان جذب شده است.
وی در رابطه با مشکل آب کشاورزان نیزگفت: درحال حاضر ساخت شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در سد سومبار با  770 هکتار و چندیر با 560 هکتار در حال اجرا است.
یوسفی خاطرنشان کرد: طرح انتقال و توزیع آب برای توسعه فعالیت های کشاورزی در استان درحال حاضر 4هزار و 310 کیلومتر اجرا شده و در برنامه ششم استانی نیز 2 هزار و 100 کیلومتر پیش بینی شده است.
انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک