جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ساعت ۱:۷

پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان خراسان شمالی/دامپروری بیشترین وشیلات کمترین طرح های مددجویان

استان خراسان شمالی در بخش کشاورزی و دامپروری و پراکندگی جمعیت در روستاها ظرفیت و استعداد فراوان دارد وبر این اساس هم اکنون دامپروری وکشاورزی  با حدود 10هزار و700طرح بیشترین و شیلات  با هشت طرح کمترین طرح های امداد را شامل شده است. 
پرداخت 13 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان خراسان شمالی/دامپروری بیشترین وشیلات کمترین طرح های مددجویان,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، عباس اهرابی،مدیر کل کمیته امداد استان گفت: امسال  حدود یک هزار طرح اشتغال  با اعتیار بیش از 13 میلیارد و600 میلیون تومان از محل منابع بانک ها وامداد به اجرا رسیده است.
اهرابی در رابطه با تامین منابع این تسهیلات افزود:  برای راه اندازی طرح های اشتغال کمیته امداد، حدود 9 میلیارد تومان آن از محل منابع بانک ها و حدود چهار میلیارد تومان هم از محل منابع امداد هزینه شده است .البته بیش از 600 میلیون تومان هم از محل منابع صندوق توسعه ملی ومنابع تلفیقی  تامین شده است
وی تصریح کرد: از مجموع طرح های به اجرا رسیده بیش از 314 طرح در بخش خدمات،71 طرح در بخش فعالیت های صنعتی،54 طرح صنایع دستی،471 طرح دامپروی،76 طرح هم کشاورزی است. 
مدیر کل کمیته امداد استان یاد آور شد: هم اکنون  18 هزار طرح اشتغال توسط مددجویان کمیته امداد در حال فعالیت است که با توجه به اینکه استان در بخش کشاورزی و دامپروری و پراکندگی جمعیت در روستاها ظرفیت و استعداد دارد، دامپروری وکشاورزی با حدود 10هزار و700طرح بیشترین و شیلات  با هشت طرح کمترین طرح های امداد را شامل شده است.
اهرابی افزود: کمیته امداد امام (ره)به موضوع اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد اهتمام و توجهی خاص و ویژه‌ای دارد وبر این اساس تمام اهتمام خودرا بکار بسته تا با راه اندازی طرح های اشتغال زمینه خود کفایی وتوانمندی مددجویان را فراهم کند وبه همت کمیته امداد استان از سال 90 تا کنون بیش از 11 هزار از خانواده های تحت حمایت این نهاد به خود کفایی رسیده اند.
وی خاطر نشان کرد:  خوشبختانه هم اکنون شاهد هستیم کمیته امداد خراسان شمالی نظارت‌های لازم برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را داشته و به همین خاطر کم‌ترین انحراف را دارد.
مدیر کل کمیته امداد استان بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 19  هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند،بنابراین امداد در تلاش است با اجرای طرح های اشتغال برای این افراد زمینه کاهش آسیب ها وتوانمندی این خانواده ها را فراهم کند. هم اکنون حدود 60درصد از طرح های اشتغال این نهاد توسط زنان سرپرست خانوار این نهاد در حال فعالیت هستند.
اهرابی یاد آور شد:  کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی برای اشتغال کارجویان مورد حمایت، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، طی دوسال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد و تا سقف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال در سال به کارفرمایان پرداخت می کند.
انتهای پیام/
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک