شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ - ساعت ۱:۴۶
در گفتگو با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

علت طعم و بوی بد آب بجنورد اعلام شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: وجود سولفات و سولفید در شبکه آبگیری سد شیرین دره عامل ایجاد طعم و بوی بد آب شرب شهر بجنورد است.
علت طعم و بوی بد آب بجنورد اعلام شد,

غلامحسین ساقی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: پایه احداث و آبگیری سد شیرین دره برای بخش کشاورزی بوده و برای مصرف شرب شهر بجنورد، آبگیری جداگانه ای طراحی و تعبیه نشده است.
ساقی با بیان اینکه در زمان بهره برداری از این سد، سطح رسوب این سد کم بود و ستون آبگیر سد نسبت به کف سد فاصله داشت، گفت: طی این 11 سال بهره برداری از این سد، به تدریج میزان رسوب سد از کف بالا آمده که با تغییرات آب و هوایی و سرد شدن هوا، لایه های سرد آب که در بالای سد هستند با لایه های گرم آب که در پایین سد هستند، جابجا می شوند.
به گفته وی، با توجه به اینکه لایه های پایین آب در سد که اکسیژن محلول کمتری دارند و در شرایط بی هوازی قرار می گیرند، سولفات و سولفید ایجاد می شوند و سرانجام این عناصر در آبگیری شبکه آب شرب شهر بجنورد وارد می شوند.
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که کیفیت آب شرب شهر بجنورد دارای استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی است و هیچ مشکلی ندارد، اعلام کرد: با این وجود، شرکت آب منطقه ای استان هم اکنون در حال جداسازی آبگیری شرب از آبگیری کشاورزی این سد از یکدیگر است که انجام این پروژه تا مدت یکسال به طول انجامد.
در عین حال، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان نیز برای بهبود وضعیت طعم و بوی بد آب بجنورد استفاده از کربن فعال در تصفیه خانه این سد را در دستور کار قرار داده که در حال انجام است.
ساقی همچنین یادآور شد: در آینده نزدیک برای بهبود وضعیت طعم و بوی آب شرب بجنورد از مواد نانو سرامیک ها استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/
 
 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1395/10/27
0
0
بازم میگن بهداشتیه ،شما بگو مسئول محترم رنگ بو مزه عوض شده باز باید چطور بشه که بگید غیر بهداشتیه
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک