جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصاد مقاومتی | کد خبر: ۲۷۸۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ساعت ۰:۳۴
نماینده مردم اسفراین:

صنایع خراسان شمالی با ۲۰ درصد توان فعالیت می کنند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً اگر به تولید داخل توجه کافی صورت گیرد، صنایع ما در تولید به ظرفیت های اسمی خود می رسند به طوری که در حال حاضر در استان خراسان شمالی امکان تولید حداقل تا 80 درصد وجود دارد اما امروز با 20 درصد از توان صنایع کار می کند.
صنایع خراسان شمالی با 20 درصد توان فعالیت می کنند,

به گزارش عصر اترک، هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نفت گفت: در راستای اصل 43 قانون اساسی باید حمایت از صنایع داخلی صورت گیرد، اما متاسفانه اخیراً مناقصه ای در وزارت نفت برگزار شد که در آن فرآیند رایج در سرمایه گذاری در کشور رعایت نشده است و در این راستا اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توجه قرار نگرفته است.
قوامی ادامه داد: متاسفانه با وجود آنکه شرکت لوله گستر اسفراین تنها واحدی است که در کشور لوله های جداری 7 تا 16 اینچ تولید می کند، اما متاسفانه این مناقصه به شرکتی داده شد که سر از چین در می آورد که قطعاً این مسئله برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
قوامی در بخش دیگری گفت: در شرایط کنونی عده ای به بهانه افزایش قیمت به دنبال وارد کردن این محصول هستند که این موضوع موجب کاهش قیمت دام عشایر و دامداران شده است، از این رو وزارت خانه های صنعت و جهاد کشاورزی باید به این نکته توجه کنند.
وی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نیاز کشور به مصرف گوشت قرمز گفت: در شرایط کنونی آهنگ واردات گوشت قرمز را یک عده دلال می زنند که این مسئله ضربه به تولید داخلی است.
وی اظهار کرد: زیرا هم اکنون نیاز مصرف گوشت قرمز در کشور 900 هزار تن است و ما با استفاده از عشایر و دامداری ها امکان تولید حدود 820 هزار تن گوشت قرمز داریم، حال عده ای  به بهانه افزایش قیمت به دنبال وارد کردن این محصول هستند که این موضوع موجب کاهش قیمت دام عشایر و دامداران شده است، از این رو وزارت خانه های صنعت و جهاد کشاورزی باید به این نکته توجه کنند.
انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک