شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - ساعت ۴:۱۵
 در گفت و گو با عصر ترک عنوان شد:

۵۷ درصد از راه های روستایی خراسان شمالی از آسفالت بی نصیب هستند

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هنوز 57 درصد از راه های روستایی استان آسفالت نشده اند.
57 درصد از راه های روستایی خراسان شمالی از آسفالت بی نصیب هستند,

داود یارمحمدی، مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره وضعیت راه های روستایی استان اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار و 645 کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت شده، هستند که این حجم عملیات 43 درصد از راه های روستایی بالای 20 خانوار استان را تحت پوشش قرار داده است.
یارمحمدی در ادامه با تصریح بر این مطلب که 57 درصد از راه های روستایی بالای 20 خانوار استان هنوز از راه آسفالته برخوردار نیستند، گفت: هم اکنون در زمینه برخورداری راه های آسفالته تا 12 درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.
وی پراکندگی روستاهای استان، کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن هزینه های آسفالت راه های روستایی در مناطق کوهستانی را علت اصلی این عقب ماندگی در برخورداری از راه های روستایی آسفالته برشمرد.
با این وجود، وی در ادامه با اعلام اینکه هم اکنون برای بیش از 60 محور روستایی استان عملیات راه سازی در حال انجام است، عنوان کرد: این 60 محور به طول 730 کیلومتر است.
یارمحمدی اظهار کرد: از طول 730 کیلومتر راه روستایی یاد شده، 305 کیلومتر آن آسفالت و به بهره برداری رسیده و 180 کیلومتر آن آماده آسفالت شدن است که از ابتدای سال آینده آسفالت خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای عملیات راه سازی این 730 کیلومتر راه روستایی بالای 20 خانوار استان باید 128 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی تزریق شود، از این مبلغ مورد نیاز باید 45 میلیارد تومان آن برای آسفالت 180 کیلومتر آماده آسفالت هزینه شود.
وی افزود: امسال 30 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رهبری به استان در قالب اسناد خزانه برای تسویه بخشی از مطالبات پیمانکاران راه های روستایی استان توزیع شد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی یادآور شد: متاسفانه تزریق اعتبارات ملی برای عملیات راه سازی روستاهای استان طی دو سال اخیر کم شده است.
علاوه بر این، وی عنوان کرد: هنوز باید برای 450 کیلومتر دیگر از راه های روستایی استان انجام عملیات راه سازی کلید بخورد و قرار داد منعقد شود.
وی در بخشی دیگر از سخن خود، به سه شهرستان راز و جرگلان، شیروان و بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: این سه شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان های خراسان شمالی در زمینه راه روستایی آسفالت شده، کم برخوردارتر بوده اند.
به گفته یارمحمدی، از 440 کیلومتر راه روستایی شهرستان راز و جرگلان فقط 47.5 درصد از آن، از 985 کیلومتر راه روستایی شهرستان شیروان فقط 37 درصد از آن و از 707 کیلومتر راه روستایی شهرستان بجنورد فقط نیمی از آن آسفالت شده، هستند.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی کوهستانی بودن این سه شهرستان را عامل اصلی اجرای کند عملیات راه سازی روستایی این سه شهرستان عنوان کرد.
انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک