شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۷۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ساعت ۱:۴۵
مسئول پایگاه خون گیری شیروان :

فعالیت مرکز خونگیری شیروان هفتگی شد

مسئول پایگاه خون گیری شهرستان شیروان گفت : از این پس پایگاه خون گیری این شهرستان همه روزه به غیر از روز های تعطیل در خدمت اهدا کننده گان خون این شهرستان می باشد.
فعالیت مرکز خونگیری شیروان هفتگی شد,

 به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی شیروان ، نازنین بهشتی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : این مرکز شنبه تا چهارشنبه  از ساعت 7:30الی 12و روزهای پنج شنبه از ساعت 7:30الی 11در خدمت اهدا کننده گان خون شیروان می باشد .

وی بابیان اینکه تا کنون طبق آمار، شهروندان شیروانی 10درصد کل خون اهدا شده استان را تامین می کردند. افزود :با فعال شدن این مرکز انتظار می رود این رقم نیز افزایش یابد .

بهشتی در ادامه اظهار کرد :در این مرکز 4پرسنل شامل یک نفر پزشک ،2نفر کارشناس خون گیری و یک نفر کاربر اطلاعاتی مشغول فعالیت هستند.

وی گفت : شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن حداقل 50 کیلوگرم ، سن بین 18 تا 60 سال ، رعایت فواصل مجاز اهدای خون به مدت حداقل هشت هفته ، رعایت تعداد نوبت های مجاز اهدای خون ، پرهیز از رفتارهای پرخطر و غیر بهداشتی و همچنین دارا بودن سلامت عمومی جسمانی و روانی است .

بهشتی بیان کرد:خونی که از داوطلب بعد از طی مراحل ،همراه با انجام مشاوره و معاینات پزشکی گرفته می شود، به بانک خون استان فرستاده می شود ، و مورد پایش وآزمایش قرار می گیرد ،و پس از تایید سلامت به صورت خون یا فرآورده های آن در بخش فرآورده های خونی انتقال خون تقسیم می شود و آماده توزیع به مراکز درمانی و بیمارستان ها برای نجات جان بیماران نیازمند به خون است .

 وی اظهار کرد: در سازمان انتقال خون برای افزایش سلامت فرآورده های خونی اقدامات مختلفی طراحی شده است که با دقت و تحت نظارت مستمر اجرا می شوند .

بهشتی خاطر نشان کرد:ارائه آموزش ها و اطلاع رسانی های مرتبط به اقشار مختلف جامعه ،غربالگری پزشکی داوطلبان پیش از اهدای خون و اجرای فرآیند خودحذفی محرمانه اهداکنندگان از مهم ترین اقدامات انجام شده در خصوص سلامت خون به شمار می آید.

وي بر ضرورت آگاهي بخشي و اطلاع رساني از طريق رسانه هاي مكتوب، ديداري و شنيداري جهت جلب مشاركت مردم در اهداي خون، این امر پسندیده تاكيد كرد.

گفتنی است این مرکز  در  20بهمن سال 93 به بهربرداری رسید. و فقط یک روز در هفته پذیرای اهدا کننده گان خون شیروان بود.

انتهای پیام /م الف

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
محدثه حق پناه چپه | 1396/04/02
0
0
سلام من اول خرداد اومدم برای اهدای خون.ازمن یک سرنگ خون گرفتن برا آزمایش کردن خونم.بمن گفتن بعد یک هفته جوابش براتون پیامک میشه اما الان یک ماه گذشته و من هیچ پیامی دریافت نکردم
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک