جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۰۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ساعت ۴:۳۷
در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اعلام شد:

وجود حداقل ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی نامقاوم در خراسان شمالی

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از وجود حداقل 50 هزار واحد مسکن روستایی نامقاوم در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی در استان خبر داد.
 وجود حداقل 50 هزار واحد مسکن روستایی نامقاوم در خراسان شمالی,

علی روحانی، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: در حال حاضر حداقل 50 هزار واحد مسکونی روستایی نامقاوم در سطح استان وجود دارد که در هیچ یک از این واحدها عمل به مقرارت ملی ساختمان و آیین نامه 2800 زلزله رعایت نشده است.
روحانی در ادامه تصریح کرد: با این وجود، از سال 85 تاکنون 39 هزار واحد مسکن روستایی جدید مقاوم در برابر بلایای طبیعی با اعطای تسهیلات به متقاضیان روستایی ساخته شده اند.
وی خاطر نشان کرد: قبل از سال 85 نیز در سطح استان 17 هزار و 500 واحد مسکن روستایی جدید مقاوم در برابر بلایای طبیعی ساخته شده بودند.
وی در بخشی دیگر از سخن خود به ابلاغ اعطای تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به استان در سال جاری به منظور احداث پنج هزار واحد مسکن روستایی در استان خبر داد.
روحانی گفت: در راستای این ابلاغ انجام شده به استان، به متقاضیان ساکن در روستاهای مرزی برای ساخت مسکن جدید تسهیلات 20 میلیون تومانی و به سایر روستاییان نیز تسهیلات 18 میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد اعطا می شوند.
وی افزود: هشت بانک، عامل پرداخت این تسهیلات به متقاضیان روستایی هستند.
وی درباره وثایق برای دریافت این تسهیلات نیز اظهار کرد: متقاضیان می توانند یا اسناد املاک کشاورزی خود را به عنوان وثیقه به بانک ها ارائه دهند و یا اینکه هر سه نفر متقاضی احداث مسکن روستایی، ضامن یکدیگر شوند.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ثبت نام از متقاضیان احداث مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات یاد شده در سطح ادارات بنیاد مسکن شهرستان ها در حال انجام است.
وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که استقبال خراسان شمالی از سال 85 تا به کنون از تسهیلاتی اعطایی برای احداث مسکن های جدید روستایی چه استقبالی را داشته اند؟ گفت: در حال حاضر خراسان شمالی جزو استان هایی بوده است که در رده های میانی دریافت این تسهیلات جای گرفته است.
روحانی گفت: ضمانت نامه های بانکی و طی مصافت های طولانی روستاییان ساکن در مناطق روستایی دور دست به ادارات بنیاد مسکن شهرستان ها از عوامل استقبال نه چندان پررنگ متقاضیان از دریافت این تسهیلات بوده اند.
انتهای پیام/
  
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک