جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ - ساعت ۱۸:۸
طی آیینی

مسابقات کشتی باچوخه هر هفته در شیروان برگزار می شود

در روستای خانلق شیروان بعد از ظهر روزهای جمعه مسابقات کشتی باچوخه برگزار می گردد.
به گزارش اترک نیوز، این مسابقات با حضور 50 چوخه کار همراه با ساز و دهل امروز در حال برگزاری است و فرمانداری، نماینده مردم شیروان ، مدیر روستایی استانداری و شماری از مسئولان شهرستان نظاره‌گر این رقابت‌ها هستند.
 
این مسابقات هر هفته با همت اعضای شورای اسلامی روستای خانلق و دهیاری روستا برگزار می گردد که با استقبال مردم مواجه شده است.این مسابقات بصورت کله قندی برگزاری می گردد و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می گردد.
 
در مسابقه امروز ابتدا علی محبت پور رئیس شورای اسلامی روستای خانلق به بیان گزارشی از برگزاری این مسابقات و کمبودهای روستا بیان نمودند و در ادامه دکتر عزیزی نماینده مردم شیروان قول مساعد برای حل برخی از مشکلات سالن ورزشی روستای خانلق دادند.
 مهندس صفایی فرماندار شیروان هدف از حضور خود در این مراسم  را توجه به جایگاه و اهمیت کوشتی باجوخه در شیروان بیان نمودند.
 
هر ساله با در پیش بودن بهار طبیعت مسابقات کشتی با چوخه در شیروان به عنوان یکی از خاستگاه‌های این ورزش در خراسان شمالی رونق می‌گیرد.
 
رئیس اداره ورزش و جوانان شیروان هم از برگزاری مسابقات کشوری کشتی باچوخه در 12 فروردین هم‌زمان با بهار طبیعت در این شهرستان خبر داد.
 
به گزارش اترک نیوز، کشتی باچوخه یکی از معروف‌ترین ورزش‌های محلی است که در خراسان شمالی رواج دارد.
 
برگزاری این کشتی محلی در ایام بهار طبیعت به اوج خود می‌رسد و شهرستان‌های مختلف میزبان رقابت‌های مختلف کشتی باچوخه با شرکت استان‌های کشور است.
 
کشتی‌گیران جبه‌ای از پارچه ابریشمی که به آن چوخه می‌گویند به تن می‌کنند آستین‌ها را تا آرنج بالا می‌زنند و شلوار را نیز تا زانو بالا می‌زنند و در کشتی با چوخه کسی پیروز است که پشت حریف را به خاک برساند.
 
طی این مراسم ساز و دهل نیز می‌نوازند و تماشاگران کشتی‌گیران را تشویق می‌کنند و معمولاً به برنده یک راس گوسفند جایزه می‌دهند.
در مسابقه امروز کشتی گیران فرامرزی و صبوری به مرحله پایانی راه یافتند که صبوری موفق به شکت فرامرزی شد.و اسماعیل زاده نیز به مقام سوم دست یافتند.
 
 
 
 
انتهای پیام /
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک