جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس بین الملل | کد خبر: ۱۸۴۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ساعت ۳:۳۳
وال استریت ژورنال خبر داد؛

«ترامپ» در انتظار پیشنهاد پنتاگون؛ راه خلاصی از داعش چیست؟

وزارت دفاع آمریکا بنا به خواست رئیس جمهوری منتخب این کشور در حال تنظیم پیشنهاداتی با موضوع تشدید مبارزه با داعش به نفع افزایش اختیارات پنتاگون و در عوض کاهش نقش کاخ سفید است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «وال استریت ژورنال» در گزارشی از مقدمه چینی پنتاگون برای ارائه پیشنهاداتی به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا، با مضمون تشدید مبارزه با داعش خبر داد.

به گفته این رسانه آمریکایی، پنتاگون این طرح ها را در پاسخ به درخواست تیم ترامپ که خواهان افزایش فعالیت های کمپین آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش است، به وی ارائه خواهد داد.

کاهش نقش کاخ سفید در تصمیم گیری های تاکتیکی و عملیاتی و در مقابل، افزایش نقش پنتاگون از جمله پیشنهادات اصلی ارائه شده به ترامپ خواهند بود.

همچنین، پیشنهاد کاهش محدودیت های اعمال شده بر برخی نیروهای آمریکایی دخیل در عملیات های مشخص و همچنین کاهش دخالت کاخ سفید در تصمیم گیری پیرامون عملیات های نظامی یا حملات هوایی از دیگر موارد احتمالی مطرح شده از سوی پنتاگون خواهد بود.

از سوی دیگر گفته می شود که پیشنهادات جدید تغییر چشمگیری در رویکرد کلی آمریکا در جنگ علیه داعش ایجاد نخواهد کرد و آمریکا همچنان ترجیح می دهد که شمار نیروهای خود را در خاورمیانه محدود نگه داشته و به جای آن بر نیروهای بومی تکیه کند.

گفتنی است که ترامپ چندی پیش در تشریح سیاست نظامی خود گفته بود: ما رقابت برای سرنگونی رژیم های خارجی که هیچ شناختی نسبت به آنها نداریم و نباید خود را درگیرشان کنیم، متوقف کرده و در عوض تمرکزمان را بر روی شکست تروریسم و نابودی داعش قرار می دهیم.

وی همچنین مدعی شد: ما خواهان حفظ دوستی های قدیمی و ایجاد دوستی های جدید هستیم. سیاست دخالت (نظامی) و هرج و مرج باید خاتمه یابد. آمریکا ارتش خود را نه برای تهاجم که برای پیشگیری مهیا خواهد کرد. خلاصه آنکه، ما جویای صلح توأم با اقتدار هستیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا که از سوی منتقدین داخلی به انزواطلبی در عرصه سیاست نظامی متهم است، در طول کارزار انتخاباتی خود نیز بارها مبارزه با داعش و نه لزوما براندازی دولت مشروع دمشق را از اولویت های خود برشمرده بود.

ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش بیش از ۶۰ کشور را در خود جای داده که از سال میلادی ۲۰۱۴ به این سو، حملات هوایی را بدون کسب تکلیف از سازمان ملل یا دولت دمشق، علیه مواضع داعش در سوریه و عراق انجام می دهند و البته تا کنون پیشرفت چشمگیری هم نداشته اند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک