شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۱۸۲۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۱۹ - ساعت ۶:۳۹
امام جمعه موقت بجنورد:

تمدید داماتو مهر تأییدی بر بدعهدی سابقه‌دار آمریکا است

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به تمدید تحریمهای 10 ساله آمریکا علیه ایران موسوم به قانون داماتو، این اقدام مجالس سنا و نمایندگان آمریکا تاکیدی بر بدعهدی سابقه‌دار سران این کشور است.
تمدید داماتو مهر تأییدی بر بدعهدی سابقه‌دار آمریکا است,

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام نوری امام جمعه موقت بجنورد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد تصریح کرد: آمریکایی‌ها در جریان آزادسازی 60 گروگان خود در ایران هم متعهد به انجام اقداماتی شدند؛ اما بعد از تحویل گروگانهای خود از انجام تعهدات سر باز زدند.

حجت‌الاسلام نوری یادآور شد: در زمان جرج بوش پدر نیز در جریان گروگان‌گیری لبنان، آمریکا پس از آزادی گروگانهای خود به تعهداتش نظیر آزادسازی اموال و داراییهای بلوکه‌شده ایران و ارائه اسلحه و تجهیزات به ایران عمل نکرد.

وی افزود: در موضوع برجام هم با وجود اینکه ایران به تمامی تعهدات خود در این توافق‌ عمل کرده و اقداماتی از جمله تعطیل کردن طرح‌های هسته‌ای و فروش آب‌سنگین و مواد غنی‌شده هسته‌ای را انجام داد؛ اما آمریکا هنوز تحریمها علیه ایران را برنداشته و حتی اخیراً تحریمهای یک‌جانبه قبلی را هم برای مدت 10 سال دیگر تمدید کرده است.

حجت‌الاسلام نوری به مسؤولان و دولت‌مردان ایران توصیه کرد که در آینده به هیچ عنوان به آمریکا و تعهدات این کشور اعتماد نداشته باشند و تنها به توان و توانمندی داخلی تکیه کنند.

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به وجود 58 کشور مسلمان و 1.5میلیارد مسلمان در جهان این سوال را مطرح کرد که چرا مسلمانان با این تعداد از جمعیت خودشان نباید چیزی شبیه به دادگاه لاحه داشته باشند که مشکلات خود را خود حل کنند و غربی ها برای حل مشکلات مسلمانان وارد عمل نشوند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی نظام های بین المللی در دست غربی هاست، گفت: چرا نباید مسلمانان بر اساس دین محک خورده شوند و براساس لیبرال دموکراسی محک خورده می شوند؟

وی افزود: چرا با وجود اینکه بیشتر منابع و ثروت ها در دست مسلمانان است، غربی ها مسلمانان را تحریم و برای آن ها نرخ گذاری می کنند؟

وی ادامه داد: تمامی این مشکلات ریشه در عدم وجود وحدت در میان مسلمانان است و اگر در میان مسلمانان وحدت وجود داشت این مسلمان ها بودند که غربی ها را تحریم می کردند.

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: شیعه و سنی و احزاب موجود در کشور نیز باید به مسائل وحدت آفرین همچون دین، ولایت فقیه، امام و ... توجه کنند تا وحدت بیشتری میان مردم به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه وحدت یکی از موارد مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) بوده است، ادامه داد: سازش ناپذیری در برابر مشرکان از دیگر مواردی بوده که همیشه در دستور کار خانم پیامیران قرار داشت و این سازش ناپذیری و مقاومت موجب پیروزی و فتح مکه، شبه جزیره عربستان و بسیاری از کشورهای دنیا در آن زمان شد.

وی تصریح کرد: چنانکه مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس موجب شد تا همان کشورهایی که صدام را اجیر کرده بودند تا به ایران برای سرنگونی این نظام حمله کنند، خودشان بعد از گذشت چند سال موضوع آتش بس و پرداخت غرامت را مطرح کردند که البته در پرداخت غرامت از سوی آن ها نامردی شد.

به گفته خطیب نماز جمعه بجنورد ساده زیستی از دیگر موارد مورد توجه رسول خدا بود که باید در حال حاضر این موضوع نیز در دستور کار ما قرار گیرد.

وی با اشاره به هفته وحدت خاطرنشان کرد: طی این هفته مسلمانان باید درباره وحدت دینی و وحدت میان مسلمانان صحبت کنند و برای گروه های تفرقه انگیز مانند شیعه انگلیسی و اهل سنت آمریکایی راهکارهایی پیدا کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک