شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۱۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۵/۱۳ - ساعت ۲۰:۳۲
عبداللهی خبر داد

تربیت شش حافظ قرآن کریم در زندان شهرستان شیروان

رئیس زندان شهرستان شیروان از تربیت شش حافظ قرآن کریم در این زندان خبرداد و گفت: در حال حاضر چهار مددجوی آقا و دو مددجوی خانم در اين ندامتگاه از یک الی سه جزء قرآن کریم را حفظ هستند.
 تربیت شش حافظ قرآن کریم در زندان شهرستان شیروان ,زندان ، قرآن ، شهرستان شیروان

علی اکبر عبداللهی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار اترک در شیروان با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی بسیار متنوع برای مددجویان زندان شیروان اظهار داشت : آموزش نماز و احکام به صورت فرد به فرد و کلاس های اخلاق ، اعتقادات ، قرآن و نمازهای یومیه به صورت جماعت برای مددجویان این زندان برگزار می شود که در سال گذشته 1264 گواهی نامه جهت این کلاس ها به مددجویان اعطا شده است .

 

وی از اسقبال 80 درصدی مددجویان از برنامه های فرهنگی زندان یاد کرد و افزود : طرح تلاوت نور و حلاوت جان و مراسمات مذهبی مختلفی در طول ایام سال و همچنین پخش فیلم به همت واحد فرهنگی این زندان اجرا می شود .

 

این مسئول با بیان اجرای مسابقات فرهنگی در زندان شهرستان شیروان تصریح کرد : مسابقات قرآن واذان هر دو ماه یک بار ، مسابقه کتابخوانی به اسم یکی از ائمه اطهار هر ماه یک بار ، مسابقه مقاله نویسی یه مناسبت مراسمات ملی و مذهبی ، مسابقات ورزشی بین مددجویان این زندان اجرا می شود که به برندگان در این مسابقات در صورت داشتن شرایط لازم مرخصی تشویقی و در غیر اینصورت جوایز نقدی اهدا می شود .  

 

عبداللهی از وجود 10 هزار جلد در کتابخانه این زندان خبر داد و گفت : به طور میانگین روزانه 35 نفر از مددجویان جهت دریافت کتاب به کتابخانه مراجعه می کنند .

 

این مسئول به امضا تفاهم نامه بین نهضت سواد و آموزی و زندان این شهرستان نیز اشاره نمود و تصریح کرد : جهت 185 نفر از مددجویان بی سواد این زندان کلاس های نهضت سواد آموزی در سه سطح مقدماتی ، تحکیم و انتقال برگزار می شود .

 

عبداللهی به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مددجویان زندان شهرستان شیروان در ماه مبارک رمضان اشاره نمود و اظهار داشت : در طول این ماه مبارک برنامه های  از قبیل جزء خوانی قرآن کریم و اجرای طرح 1447 اجرا می شود و همچنین ورودی ها یه این زندان در طول مبارک رمضان  به شدت کاهش یافته است .

 

یادآور می شود زندان شهرستان شیروان در اجرای برنامه های فرهنگی مقام اول را در سال گذشته در بین زندان های استان خراسان شمالی کسب نموده است .

 

  • 368  نفر از مددجويان در زندان شيروان اشتغال به كار دارند

 

رييس اداره زندان شهرستان شيروان گفت: در حال حاضر 368 نفر از مددجويان زندان شيروان در 47 كارگاه مشغول به كار هستند.

 

عبداللهی در ادامه با اشاره به فعاليت هاي اشتغال زايي در زندان شيروان، كشاورزي در كشتزارهاي اين ندامتگاه را از جمله فعاليت هاي مددجويان ذكر كرد و گفت: در حال حاضر روزانه یک تن خیار از زمینهای زندان و چهار تن نیز از سطح شهر به منظور تهيه خيارشور در كارگاه زندان، وارد اين ندامتگاه مي شود.

 

وي افزود: تعداد 40 نفر از مددجویان زندان به طور مستقیم در این چرخه فعالیت دارند و محصول توليدي نيز به شهرستانهای کرج، تهران، مشهد، بجنورد، نیشابور و... صادر می شود که بخشی از درآمد حاصله به خانواده های مددجویان داده می شود.

 

اين مسؤول اظهار داشت: در سال گذشته از یک و نیم هکتار زمین زیر کشت، 25 تن خیار برداشت شد و امسال نيز پیش بینی می شود از سه هکتار زمین زیر کشت، بیش از 50 تن خیار برداشت شود.

 

وي عنوان كرد: علاوه بر خیار، مددجويان اين زندان امسال 2.5 هکتار پیاز، یک هکتار سیر و یک هکتار باغ کشت كرده اند و علاوه بر اين فعاليت هاي دامپروري با 700 راس گوسفند نيز توسط زندانيان شيرواني انجام مي شود.

 

عبداللهی با بیان این که برای تعداد 368 نفر از مددجویان زندانی در 47 کارگاه که 23 کارگاه آن داخل زندان و 24 کارگاه نیز خارج از زندان فعال است، اشتغال ایجاد شده، اظهار داشت: تعداد 172 نفر از محبوسان اين زندان در بخش اشتغال مولد و 196 نفر نیز در بخش اشتغال غیر مولد مشغول به کار شده اند.

 

وی از صدور 182 گواهینامه مهارتی در سه ماهه اول امسال برای مددجویان این زندان خبر داد و گفت: این تعداد شرکت کننده در رشته های درودگر درجه يك، کابینت ساز، لوله کش، معرق مقدماتی و تکمیلی، سنگ تراش، پرده دوز، نازک دوز، نصب تابلوهای الکتریکی، رو دوزی سنتی، ترمه دوزی و منبت کاری مقدماتی موفق به اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای و صنایع دستی شده اند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اترک،در سطح استان خراسان شمالي نيز هم اكنون دو هزار و 700 مددجو در سه زندان بجنورد، شيروان و اسفراين و یک کانون اصلاح و تربیت بجنورد محبوس هستند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام % پایگاه خبری تحلیلی شیروان

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک