جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس مذهبی | کد خبر: ۱۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۵/۱۰ - ساعت ۱۳:۴
همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان

شهرستان شیروان غرق در مناجات شد + عکس

شهروندان شیروانی در مراسم شب قدر در مصلای شیروان به امید وصل و دیدار، تا سحر بیدار نشسته، قرآن به سر گرفتند و طلب استغفار کردند.
 شهرستان شیروان غرق در مناجات شد + عکس,

به گزارش خبرنگار اترک در شیروان، مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان از ساعت 21:30 در مصلای شهرستان شیروان آغاز شد و این مراسم تا ساعت 2 بامداد  ادامه داشت؛ دعای جوشن کبیر قرائت شد ، نماز پنجاه رکعتی به جماعت برگزار شد و پس از سخنرانی، قرآن به سر گرفتند و مداحی شب زنده‌داران در این محل به امید غفران الهی بهترین شب سال را به سحر رساندند.

 

حجت‌الاسلام علی بیاتی  در این مراسم گفت: شب قدر بزرگترین فرصت عمر انسانی است تا بتواند از عفو عمومی الهی که در این شب گسترده شده بهره گیرد.

 

وی با اشاره به این که آمرزش در طول سال بستگی به آمرزش گناهان در شب قدر دارد، اظهار داشت: شب قدر از اهمیت خاصی برخوردار است به همین سبب بود که ائمه(ع) تاکید بر بیدار ماندن در این شب کرده‏اند.

 

حجت الاسلام بیاتی تصریح کرد: شب قدر فرصت بزرگی است که خداوند در راه انسان گذاشته تا از مسیر اشتباه برگردد و به سوی خداوند حرکت کرده و به کمال برسد.

 

استاد حوزه و دانشگاه مشهد با بیان این که خداوند یکی از این سه شب را شب قدر قرار داده است، ابراز داشت: انسان باید در این شب‏ها تلاش کند تا کمی خود را به کمال نزدیک کند.

 

وی با اشاره به این که انسان برای درک شب قدر نخست باید اهمیت این شب را درک کند، اظهار داشت: خداوند این شب‏ را شب مغفرت دانسته چون در این شب یک عفو عمومی شامل همه بندگان می‏شود.

 

حجت الاسلام بیاتی با اشاره به این که استغفار باید ازصمیم قلب باشد، خاطر نشان کرد: برای این که توبه پذیرش شود باید انسان از آن گناه پشیمان شده و تصمیم بر ترک و عدم تکرار آن بگیرد.

این کارشناس مسائل دینی  با بیان این که بزرگ‏ترین صفت امام علی(ع) اخلاق پسندیده است، اظهار داشت: امیرمومنان(ع) الگویی برای همه انسان‏ها است و ماباید تا جایی که توان داریم به هم نوع خود کمک کرده و در سختی‏ها و مشکلات آن‏ها را یاری کنیم.

 

وی در پایان گفت: امیرمومنان(ع) در راه اسلام از هیچ چیز نترسید و از اسلام دفاع کرد و برای شیعیان به الگویی بی نظیر برای زندگی تبدیل شدکه باید با مطالعه زندگانی ایشان، درس های زندگی را بیاموزیم.

 

یادآور می‌شود بقاع متبرکه شهرستان شیروان  نیز مملو از عاشقان و دلداگانی بود که برای اتصال به خداوند متعال با حضور در اماکن مقدسه امامزادگان واجب‌التعظیم را شفیع خود قرار می‌دادند.

 

مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های شیروان نیز با برگزاری مراسم احیاء و شب زنده‌داری با اشک دیده از خداوند متعال طلب استغفار می‌کردند.

 

برگزاری نماز جماعت پنجاه رکعتی به امامت امام جمعه شیروان

 

برگزاری نماز جماعت پنجاه رکعتی و استقبال پرشور شهروندان شیروانی

 

برگزاری نماز جماعت پنجاه رکعتی و استقبال پرشور شهروندان شیروانی

 

سخرانی حجت الاسلام بیاتی استاد حوزه و دانشگاه مشهد

 

حضور مسئولین شهرستان شیروان در مراسم احیای آخرین شب قدر

 

شهروندان شیروانی غرق در مناجات

 

شهروندان شیروانی غرق در مناجات

 

  شهروندان شیروانی غرق در مناجات

 

  شهروندان شیروانی غرق در مناجات - قرآن به سرگرفتن

 

  جوانان شیروانی غرق در مناجات

 

شهروندان شیروانی غرق در مناجات

 

انتهای پیام % احسان ایزانلو / پایگاه خبری تحلیلی شیروان

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک