در حال بارگذاری
شهردار بجنورد:

موش‌های نژاد نروژی و بلژیکی وارد بجنورد شدند

شهردار بجنورد با بیان اینکه شهر بجنورد با معضل موش مواجه شده است، گفت: موش‌هایی با نژادهای خاص نروژی و بلژیکی وارد بجنورد شدند.

محمدعلی کشمیری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: این موش‌ها بومی منطقه ما نیست به طوری که تا چند سال قبل اصلا دیده نمی‌شدند و بعضی از مطلعین ادعا می‌کنند که نحوه ورود این موش‌ها به منطقه ما به وسیله کامیون و تریلی‌های حمل بار از بندر به بجنود است.

شهردار بجنورد با بیان اینکه این موش‌ها نسبت به تله‌گذاری، خوراکی و سموم مقاوم هستند، افزود: طبق نظر کارشناسان این موش‌ها به شکل عجیب و تعجب آوری نسبت به این روش‌های دفع مقاوم هستند.

وی ادامه داد: به طور مستمربرای موش‌ها تله خوراکی می‌گذاریم و به نظر می‌رسد که سرعت تکثیرشان هم زیاد است  یکی از راهکارهایی که می‌شود انجام داد این است که از رهاسازی مواد خوراکی خصوصا در جوی‌ها خودداری شود.

کشمیری در مورد مکان  تجمعی موش‌ها افزود: مکان و مامن مورد نیاز این حیوان جوی‌های سرپوشیده است که شاید در چند سال گذشته فکر این را نمی‌کردیم که اگر جوی‌ها سرپوشیده شوند مکان تکثیر این حیوانات می‌شود و متاسفانه  این اتفاق افتاده است و در حال حاضر ما به شدت در حال مبارزه هستیم.

شهردار بجنورد گفت: کسبه منطقه مخابرات به ما اعلام کردند که پارکت آن محله، مکان کلنی شده و سریعا آن پارکت را جابجا کردیم و وقتی که پارکت برداشته شد تعداد زیادی موش زنده و موش مرده پیدا شد.  

وی در پایان گفت: از متخصصین و صاحب نظران و افزادی که در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند درخواست می‌کنیم که حتما نظراتشون را اعلام کنند همچنین یک راهکار تشعشع زایی هم ارائه شده است که سازمان محیط زیست آن را تأیید نکرده است.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات