در حال بارگذاری
کتابدار کتابخانه ملاصدرا فاروج:

۷۰ درصد اعضای کتابخانه فاروج قشر جوان هستند

کتابدار کتابخانه ملاصدرا فاروج گفت: ۷۰ درصد اعضای کتابخانه مرکزی فاروج را قشر جوان و نوجوان تشکیل می‌دهند.

رحیمه مرتضایی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد:  ۹۰۰ نفر از اهالی شهرستان فاروج در این کتابخانه عضو هستند که ۶۰ درصد افراد عضو کتابخانه را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: همچنین ۷۰ درصد اعضای کتابخانه مرکزی فاروج را قشر جوان و نوجوان تشکیل می‌دهند.

مرتضایی با بیان اینکه  نوجوانان بیشتر متقاضی کتاب‌های انگیزشی و موفقیت هستند، ادامه داد: متأسفانه در کتابخانه مرکزی ملاصدرا فاروج کتاب‌های انگیزشی بسیار کم‌پیدا می‌شود و جوابگو نیاز این قشر نیست همچنین بانوان فاروجی نیز بیشتر به دنبال کتاب رمان هستند.

کتابدار کتابخانه ملاصدرا فاروج بیان کرد: چند سالی است که درخواست کتاب نداریم و کتاب‌های کتابخانه به‌روزرسانی نشده است.

وی ادامه داد: کتاب‌ها اغلب ازطرف اعضا و ناشران اهدا می‌شود و یا نهاد کتابخانه کشور کتاب ارسال می‌کند که متأسفانه چند سالی است کتاب جدید و بروزی ارسال نمی‌شود.

این مسئول در مورد تعداد کتابخانه‌های موجود در شهرستان فاروج گفت: پنج کتابخانه روستایی، یک کتابخانه شهری در تیتکانلو و یک کتابخانه مرکزی در فاروج وجود دارد.

مرتضایی در مورد حق عضویت افراد نیز اظهار کرد: حق عضویت در کتابخانه‌ها برای اعضای زیر هفت سال یک هزار تومان، برای بسیجیان و خانواده ایثارگران و تحت پوشش یک هزار تومان است و برای افراد عادی نیز حق عضویت ۲۵ تومان است.

کتابدار کتابخانه ملاصدرا فاروج نبود فضای مطالعه برای آقایان و قدیمی و بروز نبودن کتاب‌های کتابخانه را از مشکلات این کتابخانه عنوان کرد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات