در حال بارگذاری
مدیرکل ثبت‌احوال استان خبر داد:

گرمه کم‌جمعیت‌ترین شهر خراسان شمالی

مدیرکل ثبت‌احوال استان خراسان شمالی گفت: بجنورد با داشتن ۳۸۰ هزار و ۲۲۸ نفر پرجمعیت‌ترین شهر خراسان شمالی و گرمه با ۳۰ هزار و ۳۶ نفر کم‌جمعیت‌ترین شهر استان خراسان شمالی به شمار می‌آید.

علی زاهدی نیا در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: جمعیت طی سال ۱۴۰۱ از ۱۲ هزار و ۹۸۷ موالید در مقایسه با سال ۱۴۰۲ با ۱۳ هزار و ۴۰۵ نفر شاهد رشد ۳.۲ درصدی در موالید بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این در حالی است که روند ولادت‌ها در کشور روند نزولی دارد و منفی است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که بر مبنای اجرایی‌شدن طرح قانون جوانی جمعیت اگر نرخ باروری زیر ۲.۵ باشد مشوق‌ها شامل حال خواهد شد، گفت: در استان خراسان شمالی نرخ باروری ۱.۷ درصد است.

زاهدی نیا اضافه کرد: نرخ باروری در بجنورد با رقم ۲.۳ درصد بیشتر از سایر شهرها است و مابقی شهرهای خراسان شمالی کمتر از ۲ درصد است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی افزود: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در انتهای فروردین‌ماه سال جاری جمعیت خراسان شمالی یک میلیون و ۱۰ هزار و ۹۱۰ نفر است که شامل ۵۱۰ هزار و ۶۸ نفر مردان و ۵۰۰ هزار و ۸۳۵ زنان هستند.

وی یادآور شد: جمعیت استان به تفکیک در مناطق شهری ۶۱۵ هزار و ۸۲ نفر و روستایی ۳۹۵ هزار و ۸۲۱ نفر است.

این مسئول گفت: بجنورد با داشتن ۳۸۰ هزار و ۲۲۸ نفر پرجمعیت‌ترین شهر خراسان شمالی و گرمه با ۳۰ هزار و ۳۶ نفر کم‌جمعیت‌ترین شهر استان خراسان شمالی به شمار می‌آید.

زاهدی نیا دررابطه‌با روند سنی مادران توضیح داد: بیشترین ولادت‌ها مربوط به مادران با رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال با ۳ هزار و ۳۶۴ مورد، مادران با سن ۲۵ تا ۲۹ سال ۳ هزار و ۳۱۱ مورد و مادران با رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال تعداد ۲ هزار و ۶۴۷ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی افزود: نسبت جنسی در خراسان شمالی ۱۰۹ است که به‌ازای تولد ۱۰۰ دختر، تعداد ۱۰۹ پسر داریم.

مصاحبه از آرزو رحمانی 

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات