در حال بارگذاری
رئیس مراکز غیردولتی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

مدارس غیردولتی، حمایت نمی‌شود

شماره خبر : 1961 - https://asreatrak.ir/short/enlJK

رئیس مراکز غیردولتی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی تحت پوشش حمایت‌های مالی دولت نیست، گفت: بنابراین هزینه‌های مدارس غیردولتی بایستی از محل شهریه‌ها تأمین شود.

حسین قنبری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: مدارس غیردولتی همان‌گونه که از نامش مشخص است، مدرسه‌ای است که تحت پوشش حمایت‌های مالی دولت نیست و باید برای اداره مدارس از محل شهریه تأمین بودجه داشته باشند.


وی ادامه داد: شهریه‌ها در مدارس غیردولتی صرف هزینه‌های جاری مدرسه، اجاره مکان، حقوق و بیمه معلمان و سایر هزینه‌های که طی سال تحصیلی نیاز است، می‌شود.


 رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه بنابراین شهریه‌ای که برای مدارس غیردولتی در نظر گرفته می‌شود صرف امور جاری می‌شود، گفت: نرخ شهریه مدارس غیردولتی بر اساس نوع فعالیت و یا کیفیت آموزشی، اجاره‌بها و سایر هزینه‌های جانبی تعیین می‌شود و در واقع شهریه سال قبل به‌عنوان شهریه پایه سال آتی لحاظ می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی شهریه‌های مدارس غیردولتی در گام نخست بر اساس شهریه‌هایی است که در سال قبل به‌عنوان شهریه پایه بوده و هر ساله به‌تناسب و فراخور تورم سال افزایش پیدا می‌کند و به‌صورت یکپارچه در سامانه مشارکت‌ها اطلاعاتشان ثبت می‌شود.

 قنبری ابراز داشت: بعد از بررسی‌های اولیه در شهرستان، مبالغ در نظر گرفته شده به‌عنوان شهریه توسط استان به وزارت ارجاع داده می‌شود که بعد از تأیید نهایی شهریه مدارس غیردولتی تعیین می‌شود.


 این مسئول با تأکید بر این موضوع که امسال رویه تعیین شهریه به همین شکل است، خاطرنشان کرد: تعیین شهریه در استان متمرکز شده و به واسطه تفویض اختیاری که در وزارت صورت‌گرفته، الگوی شهریه با همان عناوین تعیین می‌شود و پس از تأیید و بررسی شهرستان و استان در شورای نظارت استان نهایی خواهد شد.


 قنبری دررابطه‌با ابهام‌های موجود در عدد و رقم شهریه توضیح داد: نکته قابل‌توجه این است؛ چون هیچ حمایتی از مدارس غیردولتی انجام نمی‌شود، بنابراین هزینه‌های مدارس غیردولتی بایستی از محل شهریه‌ها تأمین شود.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات