در حال بارگذاری
معاون هماهنگ‌کننده سپاه خراسان‌شمالی:

فناوری در خدمت تروریسم است

شماره خبر : 2007 - https://asreatrak.ir/short/VMldd

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی گفت: در کشورهای مثل آمریکا و انگلیس فناوری برای کشتار مردم و بمب اتمی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، عین‌اله حاتمی در نشست تخصصی بررسی ابعاد ترورهای صهیونیستی در لبنان و سوریه، بیان کرد: هر ملتی که با روش غیرقانونی برای رسیدن به هدف‌های خود ایجاد رعب و وحشت کنند، تروریسم می‌گویند.

وی افزود: در بحث استفاده از فناوری‌ها هم می‌شود به روش درست و حل مشکلات از فناوری استفاده کرد و هم به روش نادرست از فناوری استفاده کرد. آن چیزی که تروریسم از فناوری استفاده می‌کند در آسیب رساندن‌ها و کشتار جمعی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی ادامه داد: کشتارهایی که در غزه اتفاق می‌افتد به خاطر مسئله تروریسم است که صهیونیست از فناوری‌ها برای کشتار جمعی استفاده می‌کند و سازمان‌های بین‌المللی در برابر این مسئله سکوت کردند و زنگ خطری برای دنیاست.

حاتمی اظهار کرد: فناوری‌ها را می‌توان از دو سویه آن استفاده کرد که یک سو برای اهداف تروریستی و از سوی دیگر برای خدمت به انسان است. در بسیاری از کشورها به خصوص کشور ما از فناوری‌ها به عنوان خدمت به انسان استفاده می‌شود ولی در کشورهای مثل آمریکا و انگلیس برای کشتار مردم و بمب اتمی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: کشور ایران هم می‌تواند از فناوری و دانش برای آسیب رساندن استفاده کند و کار پیچیده‌ای نیست اما اندیشه رهبری به ما خدمت به بشریت را آموخته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: هوش مصنوعی به عنوان علم نوین در جهان به شدت در حال توسعه است و جامعه جهانی هیچ حد و مرزی برای آن تعیین نکرده است. در دانشگاه‌های ما رشته‌های هوش مصنوعی تدریس می‌شود و مقام معظم رهبری از پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی تشکر کردند اما از سرعت پیشرفت هوش مصنوعی قانع نیستند.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات