در حال بارگذاری
معاون عمرانی استاندار خراسان‌شمالی:

عمق رانش‌زمین خندقلو معادل ساختمان ۱۳ طبقه است

معاون عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: عمق رانش زمین در منطقه خندقلو در محور بجنورد به جنگل‌ گلستان به طول ۴۰ متر به درون زمین معادل ارتفاع یک ساختمان ۱۳ طبقه است.

مهدی رشیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک درباره محور بجنورد-جنگل گلستان و نقطه تحت رانش خندقلو در این محور اظهار کرد: در دولت سیزدهم، ۱۴ کیلومتر از این محور تعریض و آسفالت شد همچنین ۲۷ کیلومتر باقیمانده از این محور نیز زیرسازی شده است. 
وی با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری کامل از این محور نیازمند تامین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی است، افزود: طی یک ماه گذشته بابت ادامه عملیات راهسازی در این محور ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شد. 
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: درصورتیکه اعتبار مورد نیاز اشاره شده به استان اختصاص داده شود، قطعا این محور تا تابستان سال آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد. 
وی تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این محور به طور مستمر از سوی استان، پیگیری و مطالبه می‌شود. 
افزون بر این، رشیدی درباره وضعیت نقطه تحت رانش خندقلو در این محور نیز عنوان کرد: در ظاهر بهبود و پایدارسازی وضعیت نقطه خندقلو آسان به نظر می‌رسد و اینگونه دیده می‌شود که فقط جاده در این محور نشست کرده است و با یک اقدام عمرانی مختصر و ساده می‌توان آن را رفع مشکل کرد. 
وی بیان کرد: این در حالی است که به لحاظ ژئوتکنیکی، پایدارسازی این نقطه از محور بجنورد-جنگل گلستان عملیاتی پیچیده را می‌طلبد. 
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس گَمانه‌زنی‌هایی که یک شرکت مشاور در این نقطه انجام داده در گزارش ارائه شده، اعلام شده است که عمق رانش زمین در این نقطه به طول ۴۰ متر به درون زمین معادل ارتفاع یک ساختمان ۱۳ طبقه است. 
وی در ادامه بیان کرد: استانداری خراسان شمالی پس از بروز نشست در این نقطه از محور بجنورد-جنگل گلستان به طور مستمر حل مشکل آن را از وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری کرده است. 
رشیدی خاطر نشان کرد: تاکنون بابت حل مشکل این نقطه، نظراتی از جمله احداث پُلی با دهانه ۱۲۰ متر و تعریض این محور به جهت ضلع شمال همچنین نظری مبنی بر استفاده از شمع‌هایی در نقطه تحت رانش به عمق ۴۰ متر به درون زمین به منظور پایدارسازی این نقطه از جاده ارائه شده اند. 
وی افزود: اجرای هر نظری نیز نیازمند تامین اعتبارات مالی بسیاری کلان است که در حال حاضر شرکت مشاور در حال بررسی وضعیت نهایی و انتخاب گزینه نهایی برای حل این مشکل است. 
این مسئول افزود: با ارائه گزارش مشاور، گزینه نهایی برای حل این مشکل در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات