در حال بارگذاری
سرپرست کانون‌های مساجد استان خبر داد:

افتتاح کانون‌های فراغت تابستانی در مساجد خراسان‌شمالی

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: با آغاز فصل تابستان و توجه به اهمیت و نقش مساجد، پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی در مساجد خراسان شمالی آغاز به کار خواهند کرد.

تقی صادقی، در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک اظهار داشت: با فرارسیدن ایام فصل گرما و فراغت بیشتر کودکان و نوجوانان، مساجد ارزشمندترین پایگاه تربیتی و انسانی هستند.

 وی ادامه داد: پایگاه‌های اوقات فراغت به همت فعالان مسجدی و کانون‌های مساجد فعال شده و کلاس مختلف و متعددی بر اساس نیاز و مطالبات محلات پیش‌بینی‌شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه با عنوان اینکه تابستان پرشور و شلوغی را در پیش داریم، اعلام کرد: مراسم افتتاحیه فعالیت‌های اوقات فراغت در قالب دومین دوره طرح «مسجد، کانون نشاط» در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی از سوی حوزه فرهنگی هنری این ستاد، با میزبانی کانون مسجد انقلاب تدارک‌ دیده‌ شده است.

 صادقی برگزاری کلاس‌های متنوع آموزشی اعم از رشته‌های قرآنی و احکام و نهج‌البلاغه، رشته‌های هنری، آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی و توسعه مشاغل خانگی و آموزش کارآفرینی فرهنگی و نیز کلاس های ورزشی و تقویت دروس تحصیلی را از اهم عناوین این کلاس ها نام برد.

 وی همچنین اضافه کرد: سال گذشته و اجرای اولین دوره طرح «مسجد کانون نشاط» ۱۳۳ پایگاه در کانون‌های مساجد برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت و ثبت در سامانه اعلام آمادگی کردند که ۷۹ پایگاه فعالیت‌های خود را در قالب گزارش‌های تصویری در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کردند.

 صادقی همچنین در توضیح بیشتر افزود: ۱۰ کانون فرهنگی هنری مسجد استان در پایان برنامه‌های اوقات فراغت و پس از بررسی فعالیت‌ها در میان کانون‌های برگزیده ملی این طرح قرار گرفتند و برگزیده شناخته شدند.

 وی زمان برگزاری مراسم افتتاحیه مذکور را چهارشنبه ۳۰ خردادماه جاری و ساعت ۱۶ اعلام کرد و افزود: این مراسم باهدف معرفی هرچه بیشتر برنامه‌های مسجدی در استقبال از ایام فراغت تابستانی و طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرا و برنامه‌ریزی ستاد کانون مسجد استان در این ایام اجرا می‌شود.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات