در حال بارگذاری
رئیس دانشگاه کوثر بجنورد:

۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه کوثر، غیربومی هستند

شماره خبر : 1788 - https://asreatrak.ir/short/4O95P

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: دانشجویان دختر غیربومی از این دانشگاه استقبال بسیار خوبی کردند به‌طوری‌که هرساله بیش از ۵۰ درصد دانشجویان غیربومی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، محبوبه معین مقدس در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه کوثر برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه کوثر بجنورد دومین دانشگاه ویژه بانوان در کشور است که از سال ۹۱ در هفت رشته تحصیلی آغاز به کارکرد.

 وی افزود: هدف این دانشگاه تربیت بانوان توانمند و نسلی شکوفا است که شعار بانوی سرآمد، نسلی کارآمد امسال برای این دانشگاه انتخاب شده است.

 رئیس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ پذیرش دانشجو در رشته فنی مهندسی این دانشگاه متوقف شده بود، گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در سال ۱۴۰۱ مجدد پذیرش دانشجو در این رشته احیا شد.

 معین مقدس با بیان اینکه هم‌زمان با سفر شهید رئیسی به استان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای این دانشگاه اختصاص داده شد، اظهار داشت: مبلغ ۲۴ میلیارد تومان برای ساخت ساختمان ۱۹ مهر و پروژه خوابگاه در نظر گرفته شده است که ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و مهرماه امسال در ساختمان ۱۹ مهر دانشکده فنی مهندسی افتتاح می‌شود.

 وی در مورد دغدغه دانشجویان برای خوابگاه بیان کرد: دانشگاه سه خوابگاه درون و بیرون شهر دارد که از تابستان امسال ساختمان حکیمان را نیز با ظرفیت ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفره اجاره کردیم که در حال بازسازی آن هستیم.

 رئیس دانشگاه کوثر توضیح داد: برای ساخت خوابگاه دولتی ۳۰ واحدی که ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد، تاکنون ۲ میلیارد تومان هزینه داشته است که دانشگاه نیازمند ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این ساختمان است. این خوابگاه به‌صورت سوئیتی است که هم برای دانشجویان متأهل و هم دانشجویان مجرد قابل‌استفاده است.

 معین مقدس در مورد جذب رشته‌های جدید گفت: دانشگاه کوثر بجنورد اکنون ۳۰ رشته تحصیلی دارد که سه رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد نانو شیمی، ریاضی کاربردی و فیزیولوژی ورزشی و رشته روان‌شناسی در مقطع کارشناسی اضافه شده است. 

 وی در مورد اعضای هیأت علمی این دانشگاه افزود: در حال حاضر در این دانشگاه ۶۷عضو هیأت علمی وجود دارد که مراحل جذب ۱۳ هیأت علمی دیگر در حال انجام است.

 این مسئول در مورد سرانه هیأت علمی دانشگاه کوثر ابراز داشت: سرانه هیأت علمی این دانشگاه به‌ازای هر ۲۵ دانشجو یک هیأت علمی است و به عبارتی باید ۸۰ عضو هیأت علمی در این دانشگاه مشغول به تدریس باشند.

 این رئیس دانشگاه با بیان اینکه این دانشگاه مخصوص دانشجویان دختر است، گفت: در برنامه جامع و سند راهبردی این دانشگاه، دانشکده خانواده و هنر و کارآفرینی در نظر گرفته شده است که در آینده نزدیک در صدد جذب هیأت علمی و ایجاد رشته در این حوزه‌ها هستیم.

معین مقدس در مورد جذب دانشجو بین‌الملل گفت: با فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم در دانشگاه کوثر برنامه‌ریزی جذب دانشجو بین‌الملل صورت‌گرفته است.
 

این رئیس دانشگاه در مورد استقبال دانشجویان غیربومی از این دانشگاه اظهار کرد: دانشجویان دختر غیربومی از این دانشگاه استقبال بسیار خوبی کردند به‌طوری‌که هرساله بیش از ۵۰ درصد دانشجویان غیربومی هستند.

 گفتنی است در پایان این نشست خبری، از تندیس شعار دانشگاه با عنوام «بانو سرآمد، نسلی کارآمد» رونمایی شد.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات