در حال بارگذاری
مدیر شهرک‌‌های کشاورزی خراسان‌شمالی:

کم‌آبی مانع توسعه شهرک‌های کشاورزی خراسان‌شمالی است

شماره خبر : 940 - https://asreatrak.ir/short/4x9G9

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی گفت: استقبال از راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای و دامپروری در شهرک‌های کشاورزی استان خوب است و درصورتیکه چالش تامین آب این شهرک‌ها حل شود، سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها بیشتر خواهد شد.

حیدر نامور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» گفت: تداوم کم بارشی‌ها در استان نیز چاره‌ای جز گرایش و سوق یافتن به سوی کشت‌های گلخانه‌ای باقی نگذاشته است.
 
نامور افزود: این در حالی است که در استان فعلا راه‌اندازی و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای معطل حل بحران آب باقیمانده است.
 
در عین حال، وی ابراز امیدواری کرد: همیشه پیشرفت دانش و رشد تکنولوژی بارقه‌های امید را برای عبور از هر بحرانی به دنبال داشته است.

 نامور عنوان کرد: شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای و دامپروری ایجاد و راه‌اندازی می‌شوند تا مسیر فعالیت و توسعه را برای واحدهای گلخانه‌ای و دامپروری مستقر در این شهرک‌ها را تسهیل و آسان کنند. 

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی گفت: در این شهرک‌ها، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه دسترسی همچنین ارائه خدمات آموزش راه‌اندازی واحد، بازاریابی برای فروش محصولات و کمک به دریافت تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی واحدها آماده‌سازی و ارائه می‌شود.


واگذاری ۷۸۱ هکتار زمین برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی 

نامور بیان کرد: در استان خراسان شمالی، تاکنون ۷۸۱ هکتار زمین ملی برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی گلخانه و دامپروری اختصاص یافته و واگذار شده است.
 
وی افزود: تا به حال حاضر این مساحت زمین در شهرستان‌های مانه، سملقان، بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و دامپروری واگذار شده‌اند. 

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هنوز در شهرستان‌های گرمه، بام و صفی‌آباد و راز و جرگلان در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات