در حال بارگذاری
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

پیشرفت ۵۰ درصدی مسکن ملی در خراسان شمالی

شماره خبر : 1039 - https://asreatrak.ir/short/4aMpq

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: میانگین پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان به ۵۰ درصد رسیده و تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار واحد اخذ پروانه انجام شده است.

به گزارش عصر اترک، سید علی میرکریمی، پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای مسکن استان گفت: تاکنون دو هزار و ۳۷۹ واحد طرح‌هایی هستند که به بانک برای اخذ تسهیلات نهضت ملی معرفی شده و ۲۲۰ واحد نیز منتظر انعقاد قرارداد هستند.

 وی به پلمب آنی بنگاه‌های فاقد پروانه کسب اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مشاور املاک فاقد پروانه کسب در استان وجود ندارد مقرر شد با هماهنگی با دادستان مرکز استان و تأیید این مقام، نسبت به پلمب آنی بنگاه‌های فاقد پروانه کسب اقدام می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه کسب و صدور شناسه یکتا روند صدور و تمدید پروانه‌های کسب سامانه‌ای بود و درصورتی‌که واحد صنفی این موارد را نداشته باشد امکان تنظیم و ثبت قرارداد در بستر سامانه خودنویس را نخواهد داشت.

 میرکریمی اضافه کرد: طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، بنگاه‌های معاملات املاک حق تنظیم قرارداد برای امتیاز مساکن حمایتی ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 دبیر شورای مسکن استان خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: باتوجه‌به تبصره یک ماده ۱۷ قانون نظام صنفی و پیگیری‌هایی که از سال گذشته توسط دبیرخانه استانی کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات داشته است مقرر شد بنگاه‌های املاک نسبت به صدور کارت شناسایی افراد شاغل در واحدهای صنفی مشاورین املاک اقدام کنند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: باتوجه‌به سامانه‌ای شدن تنظیم قراردادها همه اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان و همچنین اتحادیه‌های مشاورین املاک ملزم به ثبت قرارداد در بستر سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور (خودنویس) هستند و در صورت تنظیم قرارداد به‌صورت دستی تخلف صورت‌گرفته که در گشت‌های مشترک بررسی خواهد شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان بیان کرد: میانگین پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان به ۵۰ درصد رسیده است و تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار واحد اخذ پروانه انجام شده است.

انتهای خبر/ دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات